To kompāniju skaits, kas darbojas starptautiskos tirgos, arvien pieaug. Šī tendence aplūkojama kontekstā ar starptautisku organizāciju darbību, kas izveidotas nolūkā veicināt starptautisko sadarbību starp valstīm dažādās jomās – Eiropas Savienība (EU – European Union), Dienvidaustrumāzijas Tautu Savienība (ASEAN – Association of South East Asion Natons), Apvienoto nāciju organizācija (UNO – United Nacions Organization), Pasaules Tirdzniecības organizācija (WTO – World Trade Organization), Ziemeļamerikas Brīvās tirdzniecības līgums (NAFTA - Nord American Free Trade Agreement) un citas. Ekonomikas globalizācijas apstākļos saskarsme ar citu valstu pārstāvjiem var izpausties kā:
darbs citā valstī;
darbs internacionālā komandā/grupā;
multinacionālas organizācijas vadīšana (tādas organizācijas vadīšana, kas darbojas vairākās valstīs)
Līdz ar organizācijas ģeogrāfiskās darbības paplašināšanos, ikvienam nākas saskarties ar atšķirīgām kultūras vērtībām - sekojoši vienā valstī vispārpieņemtā uzvedība, izturēšanās, informācijas apmaiņas prakse var izrādīties nepieņemama komunikācijas partneriem no citām valstīm. Piemēram, amerikāņiem atšķirībā no britiem nepatīk liekas ceremonijas, viņi samērā ātri, netērējot laiku ārišķīgām formalitātēm, sāk apspriest lietas. Savukārt Lielbritānijā oficiālās iepazīšanās procedūrai tiek pievērsta īpaša uzmanība. Meksikāņi ir ļoti atklāti attiecībās - sirsnība un subjektīvisms attiecībās caurvij visas kultūras sfēras, arī lietišķās attiecības – to pašu meksikāņi sagaida no saviem partneriem. Ķīnas kultūras būtiska iezīme ir formalitāšu ievērošana un ārkārtēja pieklājība.…