Daudzas sociālās problēmas var tikt interpretētas kā interpersonālās komunikācijas sarežģījumi, tāpat kā daudzi sociālo konfliktu atrisinājumi ir atkarīgi no efektīvas interpersonālās komunikācijas. Tā kā indivīdi ir iesaistīti sociālajā interakcijā, verbālie un neverbālie komunikācijas kanāli apgādā tos ar informāciju, ko sniedz pasaule. Saturs, struktūra, verbāli sūtītas ziņas, tāpat arī paralingvistiskie norādījumi, žesti, mīmikas, ķermeņa valoda, psiholoģiskais aspekts, kas nes lielu labumu sociālajiem aktieriem.
Ir iespējamas 3 dažādas attiecības, kas raksturo cilvēku prāta nostāju un sociālo interakciju:
Verbālās un neverbālās komunikācijas ātrums norāda uz to, cik saprātīgs ir ziņas sūtītājs vai tās saņēmējs noteiktā laikā.
Komunikācija kā tāda pati var būt kodēšanas (ziņas radīšana) vai atkodēšanas(ziņas interpretācija) process.
Komunikācija var būt par mērauklu, kas nosaka stāvokļa saprātīgumu vai nesaprātīgumu (mindful & mindless)
…