OTRAIS PASAULES KARŠ 1939-1945
Atšķirībā no pirmā: jauni mediji, moderni ieroči, tehnoloģijas, lielāks vēriens. Iesaistīja vairāk cilvēku nekā jebkad agrāk, civiliedzīvotāju arī, iznīcināšana, pat atombumba. Visās valstīs valdība pārvalda informāciju medijos; komunikācija kalpo karam (īpaši filmas), mērķu skaidrojums, nac. identitāte.
Radio nozīmīgākais medijs, informācijai (nosacītai), organizācijai, propagandai, izklaidei (uztur noskaņojumu iedzīvotājos). Plakāti! Nozīmīgs propagandas līdzeklis!
Latvijā gan padomju, gan nacistu plakāti.
Lv medijos – nacistiskā antisemītiskā propaganda.
AUKSTĀ KARA LAIKMETS 1945-1989
Amerikanizācija. Amerikāņu dzīvesveids – labklājība, patērniecība. Dzīve plaša, plaukstoša, jauneklīga. Levi džinsi, motocikli, kupli mati, kola, kovboji. Antiamerikānisms – kultūras elites aprindās. Cilvēki uz mēness. Patērēšana, reklāmas. Makdonaldizācija. 70. gadi – stagflācija – ekonomika uz vietas+inflācija. Indivīds kultūras centrā. Samazinās laikrakstu skaits. Preses saturs: 60. gadi objektīvā žurnālistika, hard news; 80. gadi komerciāls spiediens, sabiedrības dzīves atsegums.
Žurnāli: vispārēja patēriņa, biznesa, literārie, akadēmiskie, ziņu, sabiedrisko attiecību. Žurnāli sadzīvo ar tv. Videomagnetofons 1976.
Aukstais karš – sēdēšana uz pulvera mucas, kara gaidīšana. Karam noslēdzoties, kara rēgs nepazuda. Bija sajūta, ka starp bijušajiem sabiedrotajiem agrāk vai vēlāk atkal sāksies karš. Bērni augot domāja, ka viņiem būs jākaro. Jaunieši vēlāk sāka pret to protestēt.
Karte. Krievija, visur Krievija (PSRS).
Saspīlējums 1946-1962. Vinstons Čērčils kā simbols, politiķa tēls, viens no visspilgtākajiem 20.gs. politiķiem. 3 lietas – cigārs, peace – uzvara, tauriņš. dzelzs priekškars ir šķērsojis kontinentu.
Pēc otrā pasaules kara – konservatīvisma posms.
…