Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
5,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:500662
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 16.03.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 13 единиц
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

„…Konfidencialitāte (no latīņ. confidentia - uzticība) ir:
1) viena no informācijas aizsardzības formām, pušu saistība saglabāt noslēpumā datus, kas ir saistīti ar to mijiedarbības priekšmetu1 ;
2) sponsoram piederošās informācijas vai informācijas, kas ļauj identificēt pētījuma subjektu, saglabāšana noslēpumā no nepilnvarotām personām2 ;
3) informācijas (par klientu) slepenības saglabāšana un nepieejamība tās izmantošanā nepiederošām personām3 ;
4) izvairīšanās no informācijas izpaušanas bez tās īpašnieka atļaujas4 ;
5) informācijas īpašība, kas ļauj tās nodošanas, apstrādāšanas un glabāšanas procesā noslēpt tās jēdzienisko saturu, ka arī informācijas jēdzienisko saturu dara pieejamu tikai autorizētajiem lietotājiem, nedzīviem objektiem un procesiem5 ;
6) informācijas satura noslēpums, ko noteicis tās īpašnieks vai, citiem vārdiem sakot, jūtīga informācija, ko nevienam nav tiesību atklāt bez informācijas īpašnieka vai valdītāja atļaujas…”6 .
Apkopojot visos avotos sniegtās „konfidencialitātes” jēdziena definīcijas ir secināms, ka ar konfidencialitāti ir jāsaprot personai piederošās informācijas aizsardzības formu, kas izpaužas tās saglabāšanā noslēpumā no nepiederošām personām. Tātad, konfidencialitāte atspoguļo to, ka šos „slepenus” datus nedrīkst izpaust citām personām bez to īpašnieka atļaujas. Konfidencialitāti šaurākā izpratnē var definēt arī kā informācijas satura īpašību, kas tās izmantošanas procesos dara to pieejamu tikai ierobežotam subjektu lokam. Tieši informācijas īpašnieks noteic viņam piederošās informācijas konfidencialitāti, jo, lai jebkurš cits varētu to aklāt, ir vajadzīga viņa paša piekrišana.
„…Nepārspīlējot var apgalvot, ka pacienta un ārsta sadarbības sākumā ir saruna. No tās ir atkarīgs ārsta un pacienta turpmākās attiecības – viņu iespējamā uzticēšanās, kura palīdz veidot un īstenot efektīvu sadarbību. Uzticēšanās venerisko, psihisko slimību, AIDS, dažkārt arī iedzimtu patoloģiju gadījumos ir vitāli nepieciešama pacientam…”7 .
Tātad, var secināt, ka tieši caur sarunu sākas ārsta un pacienta savstarpējā sadarbība. No sarunas rezultāta ir atkarīga tālāko attiecību attīstība. Ir jāatzīmē, ka visvairāk uzticēšanas ārstam ir nepieciešama ar pacientiem, kuri slimo ar veneriskām un psihisko traucējumu slimībām, ka arī ar AIDS un citām raksturīgām iedzimtām patoloģijām.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −8,98 €
Комплект работ Nr. 1133608
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация