Gultņos, tos iepriekš nospriegojot, rada piepūli, kas aptuveni ir vienāda ar 50 % no gultņu maksimālās piepūles, gultņus maksimāli slogojot; tāpēc, automobilim pārvietojoties ar ieslēgtu paaugstinātu pārnesumu, gultņos nav spēles. Tikai kustība ar zemāko pārnesumu un pilnīgi atvētu droseļvārstu gultnis atbrīvojas no iepriekšējā spriegojuma un tajā var rasties neliela spēle.
Galvenajiem pārvadiem un diferenciāļiem regulē koniskos rullīšu gultņus un konisko zobratu sazobi. Cita veida gultņu, kā arī cilindrisko zobratu pareizu darbību sasniedz ar attiecīgā mezgla precīzu montāžu.
Ekspluatācijas procesā parasti regulē tikai galvenā pārvada dzenošā koniskā zobrata gultņus, jo šo gultņu nepareizs regulējums veicina ne tikai galvenā pārvada gultņu, bet arī galvenā pārvada diferenciāļa zobratu nolietošanos. Bez tam ekspluatācijas procesā dzenošā zobrata vārpstas gultņu iepriekšējais nospriegojums izzūd un, gultņiem izdilstot, tajos rodas spēle.
Diferenciāļa kārbas gultņus parasti regulē tikai remontā, jo to regulējums automobiļa ekspluatācijas laikā izmainās ievērojami lēnāk.
Galvā pārvada vārpstu koniskos rullīšu gultņus vai zobratu sazobi regulē, pārbīdot gultņu iekšējos gredzenus vai zobratus.…