Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
3,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:977761
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 16.04.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Konkurence ir sāncensība, kas nodrošina tirgus ekonomikas attīstību. ’’Konkurence ir pastāvoša vai potenciāla ekonomiskā (saimnieciskā) sāncensība starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem konkrētā tirgū.’’ Konkurenci nereti asociē ar draudiem, bet konkurenci var uztvert arī kā izaicinājumu un jaunas iespējas. Konkurences ietekmē samazinās cenas un uzlabojas preču un pakalpojumu kvalitāte, kas savukārt palielina patērētāju izvēles iespējas.
’’Konkurences politika ir komercdarbības instruments, kas ar tiesiskiem līdzekļiem nodrošina jebkura sabiedrības indivīda iespējas atbilstoši savām spējām piedāvāt tirgū preces un pakalpojumus, cīnīties par tirgus iekarošanu un konkurēt tirgū, piedāvājot arvien labākas preces un pakalpojumus. Savukārt patērētājam konkurences politika nodrošina iespējas izvēlēties preces un pakalpojumus, kas vislabāk atbilst katra vajadzībām.’’
Konkurences tiesības Latvijā regulē Konkurences likums, kas stājas spēkā 2002.gada 1.janvārī, ar papildinājumiem, kas stājas spēkā 2004.gada 1.maijā. Konkurences likuma ievērošanas kontroli veic Kontroles padome. Brīva konkurence ir ļoti nozīmīga atvērta tirgus ekonomikai. Tā palīdz samazināt cenas, uzlabot kvalitāti un paplašināt klientam piedāvāto preču klāstu. Konkurence veicina jaunu tehnoloģiju radīšanu. Eiropas Komisijai ir plašas pilnvaras nodrošināt, lai uzņēmumi un valdības ievērotu Eiropas Savienības noteikumus par godīgu tirdzniecību ar precēm un pakalpojumiem. Vienlaikus tā ļauj valdībām iesaistīties, ja tirgus neattaisno patērētāju vai uzņēmumu cerības, kā arī veicināt inovāciju, vienotus standartus vai mazu uzņēmumu attīstību.
Patērētājam tas nozīmē izvēles iespēju, izdevīgāku cenu, plašāku sortimentu, augstāku kvalitāti.
Valsts nosaka pēc kādiem nosacījumiem uzņēmumi darbosies tirgū, neiejaucoties vai arī iejaucoties ar saviem resursiem. Valsts var ierobežot mākslīga monopola veidošanos.
Ir 4 konkurences pamati:
Kopēja jeb vienota tirgus pastāvēšana, vienlīdzīgu iespēju nodrošināšana visiem tirgus dalībniekiem;
Patērētājiem radīt izvēles iespējas un priekšrocības, ko radījusi vienotā tirgus pastāvēšana, t.i., patērētājam ir atvērts visu kopienas dalībvalstu tirgus;
Jānodrošina vienādas iespējas visiem tirgus dalībniekiem visur;
Jārespektē nacionālo valstu iespējas atbalstīt zināmas ekonomiskās sfēras, kas saskan ar kopējā tirgus interesēm.…

Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация