Gatavojoties literāru darbu mācīšanās procesam, izmantojot kontekstuālo pieeju un konstruktīvisma principus, esmu pārdomājusi un pārbaudījusi praksē metodisko pieeju literatūras mācīšanās procesam.
Ne mazums skolā vēl ir tādu skolēnu, kuriem mācību darbā traucē šādi nepareizi uzskati:
1)tas, ko es daru, vajadzīgs skolotājam, nevis man,
2)tas man jādara tikai mācību priekšmeta ietvarā,
3)man jāmācās atzīmes dēļ,
4)skolotājs zina visu, ko es zinu.
Pedagoģe B. Talce piedāvā izvēlēties kādu no labākiem uzskatiem:
1)šis ir man dāvāts brīdis, kurā parunāties ar sevi domu pasaulē,
2)tas ir interesanti man pašam,
3)ja es to daru pēc būtības, citu vērtējums man nav galvenais,
4)šīs ir manas domas, tāpēc jaunas un interesantas arī citiem.
Jau gadsimta sākumā pedagogs Aleksandrs Dauge atzinis, ka visa pedagoģiskā procesa centrā ir skolēna vajadzības, tāpēc literatūras kursā jāorientējas ne tikai uz literatūras zinātnisku analīzi, bet skolēna pieredzes rosināšanu.…