M.Montesori uzskatīja, ka matemātika sagādā problēmas tad, ja nav pietiekama un atbilstoša materiāla un tiek ierobežota bērna attīstības laiks un vieta. Tātad ir jārada sagatavota matemātikas vide:
Kur ir praktiskās dzīves materiāls (mācās caur kustībām, koordinē roku kustības, ir iespēja atkārtot kustības, vingrinoties apgūstot noteiktu secību);
Kur ir sajūtu materiāls – netiešā sagatavošanās matemātikai (attīsta sajūtas, ar tā palīdzību mācas klasificēt, apgūt abstraktās idejas konkrētā veidā, atklāt kopsakarības);
Kur ir valodas materiāls (visām lietām ir savi nosaukumi).
Ļoti svarīga ir paša bērna aktivitāte, jo vārdi neaizstāj darbību un spēju abstrahēt un iztēloties (sākumā 3 klucīši + 1 klucītis, pēc tam 3 + 1). Bērna matemātiskās spējas raisās dabiski, viņš gūst daudzpusīgu sensoro un motorisko pieredzi.
Ir jāievēro sekojoši noteikumi C līmeņa bērna apmācībā:
Apmācība rotaļveidā ar pārtraukumiem, ja bērnam nav interesanti vai viņš ir noguris,
Uzsākt apmācību tikai labā garastāvoklī,
Priekšlaicīgi sagatavot nepieciešamos didaktiskos materiālus,
Apmācot bērnu matemātikai ir jāievēro mazo solīšu principu, jo neizprotot iepriekšējo vielu, viņš nespēs apgūt nākamo,
Jaunās vielas pasniegšanas garums nedrīkst pārsniegt 10 min.,
U.c.
Bērnam ir jādod pietiekami daudz laika pareizā secībā darboties, lai nonāktu pie patstāvīgiem secinājumiem un vispārinājumiem. Bērnus iepazīstina ar matemātikas jēdzieniem noteiktā secībā: sākumposmā iepazīstina ar kvantitātes jēdzienu. Lai attīstītu bērna izpratni par daudzumu, var izmantot dažādas kustības un tās atkārtot, piemēram, plaukstu sišana, palēcieni uz vietas, bumbas mešana utt. Nodarbību laikā ir svarīgi izmantot spēļu paņēmienus, piemēram, saskaitīt lelles uz plaukta, cik lellei acu, roku utt.
Ļoti svarīgs C līmeņa bērnu apmācības procesā ir tas, ka sākumā ir nepieciešams pievērst uzmanību propedeitiskajam periodam. Apmācībai ir jābūt veidotai, ņemot vērā skolēna attīstības īpatnības, pēc individuālās programmas. …