Klase: 7. klase
Stundas mērķis:
1. Palīdzēt skolēniem izprast prievārda lietojumu tekstā un atpazīt to tekstā.
Uzdevumi:
1. Sistematizēt savas zināšanas par prievārdiem.
2. Morfoloģiski raksturot prievārdus.
3. Izprast prievārdu nozīmi teikuma veidošanā un pareizi tos lietot.
Pieeja: Lingvistiskā
Metodes un mācību paņēmieni: Skolēnu zināšanu pārbaude – Loto spēle, darbs ar tekstu un uzdevumiem, kartotēkas veidošana.
Stundas gaita:
1. Stundas sākums, skolotāja ar skolēniem sasveicinās. (1 min)
2. Skolotāja iepazīstina bērnus ar stundas tēmu un galvenajiem uzdevumiem. (3 min)
3. Lai motivētu skolēnus skolotāja izdala teksta fragmentu, no kura izņemti prievārdi. (pielikums nr1) Pēc teksta izlasīšanas skolēni dalās iespaidos par fragmentu vai bez prievārdiem teksts ir saprotams vai nē. Pēc tam kopā ar skolēniem skolotāja izlasa to pašu tekstu, bet ar prievārdiem, izdara secinājumus. (5 min)
3. Lai redzētu, ko skolēni atceras par prievārdiem, izmantoju „Loto spēli”. (pielikums nr. 2) Uz kartona gabaliņiem sarakstītas nelokāmu un lokāmu vārdšķiru pazīmes, vārdu piemēri un apgalvojumi saistībā ar prievārdu. Skolēni strādā pa pāriem. Katram pārim es izdalu aploksni ar šiem loto gabaliņiem. Viņiem ir jāsakārto tās kartītes, kas, viņuprāt, attiecas uz prievārdu. (8 min)…