Kādēļ notika pārbūve un kādi faktori ietekmē mediju attīstību?
Lai attīstītu sabiedrisko mediju saskaņā ar sabiedriskā labuma radīšanas pārvaldības principiem, nozīmē būtisku sistēmas reformu, kas zināmā mērā ir bijis aktuāls dienas kārtības jautājums jau kopš 1995. gada. Taču politiskās gribas un nespējas vienoties dēļ, tas nav īstenots. Tiek norādīts, ka sabiedriskajiem medijiem ir jāspēj pielāgoties izmaiņām komunikācijas vidē, jo īpaši attīstīt satura veidošanas stratēģiju daudzveidīgās tehnoloģiskās platformās. Līdz ar to izmaiņas sabiedrībā un tās lietošanas paradumos nosaka sabiedrisko mediju nepieciešamību spēt elastīgi reaģēt uz attiecīgajām izmaiņām jaunajos komunikācijas vides apstākļos. Sabiedriskajiem medijiem ir jāspēj attīstīties par tādu mediju, kas nodrošina sabiedrībai vajadzīgo saturu un pakalpojumus tehnoloģiski atbilstošākajā veidā. Attīstībai ir jābūt pārdomātai un ar skaidru attīstības vīziju.
“Komunikācijas procesu pētnieks Džons Darhams Pīters (John Durham Peters, 2003, 410) uzskata, ka masu mediji ir „laika un kosmosa ceļojumu aģentūra”. Tie spēj cilvēku iepazīstināt ar dažādām telpām dažādos laikos. Telpiskais konteksts ir ne tikai fiziskā vide, bet arī sociāla konstrukcija, kas veido ikdienas dzīves attēlus un reprezentāciju. Telpu (vietu, reģionu, ainavu, nāciju) reprezentācijas ir daļa no globāliem un lokāliem attēliem, ko mediju auditorijas ikdienā patērē (Salovaara-Moring, 2004, 31). Šī atziņa pauž telpiskās pieejas nozīmi mediju pētniecībā, kas atklāj, ka sabiedrība tiek veidota specifiskā laikā un vietā, specifiskās diskursīvi uzturētās vietās un kopienās, piemēram, reģionos. …