Par lietvedību sauc cilvēka darbību dokumentu izstrādāšanā un noformēšanā, darba organizēšanā ar tiem, vadītāju un firmu bezdokumentu apkalpošanā.
Dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu sauc par dokumentēšanu.
Dokuments ir svarīgākais pārvaldes instruments.
Tikai dokumenti – uz materiālu nesēja fiksēta informācija, kam ir juridisks spēks, ir galvenais pierādījums vienam vai otram faktam, risinot arbitrāžas tiesā saimnieciskos strīdus ar biznesa partneriem vai izskatot tiesā darba strīdu ar uzņēmuma (firmas) darbiniekiem.
Daudzu veidu pārvaldes dokumenti uzņēmumam obligāti jāuzrāda kompetentām valsts institūcijām.
Dokuments – pārvaldes darba rezultāts – lietvedības objekts
1. vadītājs 2. speciālisti 3. lietvedības darbinieki
Lietvedības dienests – iestādes struktūras sastāvdaļa, un atkarībā no iestādes apjoma un dokumenta apgrozības. Tā organizācijas formas var būt:
lietu pārvalde;
vispārējā nodaļa;
kanceleja;
atsevišķu darbinieku grupa;
darbinieki, kas kārto arī lietvedību atbilstoši dienesta pienākumiem.
Lietvedības darba organizācija:
ātra, precīza darbība;
speciālistu nodrošināšana ar informāciju;
racionāla darbība;
personīga atbildība par lietvedības norisi.
Lietvedības reglamentācija – normatīvie akti, kuru galvenais saturs ir lietvedības būtiskāko momentu noteikšana.…