1.Darba uzdevums
Izveidot tādu lietotni Delphi integrētā izstrādes vidē, kas realizētu Brezenhema līnijas aproksimācijas algoritmu, ļaujot gala lietotājam ievadīt vēlāmās līnijas gala un beigu punktus – attēlojot iegūto rezultātu divdimensiju veidā, kā arī izrakstot līnijas pikselu punktus ar to risināšanas parametriem tabulas veidā.
2.Teorētiskais pamatojums
Brezenhema algoritms (angl. Bresenham line algorithm) – algoritms kurš nosaka kādi divdimensiju rastra punkti ir jāaizkrāso, lai iegūtu pēc iespējas tuvāku starp diviem punktiem novilktās līnijas aproksimāciju. Līnija tiek zīmēta starp diviem punktiem (x0, y0) un (x1, y1), kur šajos pāros norādīta kolonna un rinda, tās attiecīgi aug pa labi un uz leju.
Algoritma darbības princips grafiskā veidā ir parādīts (1. Attēlā). Koordinātu plaknē (x ; y) ir novilkta taisne. Attālumi d2 un d1 norāda uz algoritmisko pikselu izvēli, t.i. kurš piksels tiks izvēlēts balstoties uz attālumu starpību dotos punktos; d1 punktam (xi+1, yi) un d2 punktam (xi+1, yi+1) attiecīgi. No šejienes izriet secinājums, ja
1)d1 > d2 – tad izvēlētais piksels būs (xi+1, yi+1);
2)d1 < d2 – tad izvēlētais piksels būs (xi+1, yi)
3)d1 = d2 – nākamais piksels var būt (xi+1, yi) vai (xi+1, yi+1);…