Lai varētu īstenot stratēģiski veiksmīgas sabiedriskās attiecības, ļoti nozīmīga loma jāpiešķir pētniecībai. To iespējams veikt, izmantojot trīs dažādu veidu vides izpētes un novērtēšanas metodes – fokusa grupas izpēti (maldinoši vienkārša kvalitatīva izpētes tehnika, kas kļūst arvien populārāka mārketinga, reklāmas un sabiedrisko attiecību darbinieku vidū), mērķauditorijas aptaujas un plašsaziņas līdzekļiem izsūtīto materiālu analīzi.
Sabiedrisko attiecību pētniecība parasti pastāv no divu veidu izpētes – vides monitoringa un novērtējuma izpētes. Brūms un Dozers (Broom and Dozier, 1990) uzsver, ka vides izpēte (environmental monitoring/scanning) sastāv no trim fāzēm – problēmas konstatācijas, izpētes un apraksta. Savukārt novērtējuma izpēte (evaluation research) pastāv, lai noteiktu, cik efektīvi darbojas sabiedriskās attiecības. Šis izpētes posms sākas, beidzoties vides izpētes posmam, par programmas novērtējuma pamatu ņemot pirmā pētniecības posma problēmas aprakstu.…