Plānotas sabiedrisko attiecību programmas un kampaņas ir proaktīvas: tās ir sistemātiski plānotas ar mērķi sasniegt organizācijas (klienta) uzdevumus un mērķus. Plānošana nozīmē esošās situācijas un vēlamā rezultāta apzināšanos, kā arī plānu, kā no esošās situācijas sasniegt vēlamo. Plānotas sabiedrisko attiecību programmas var būt kā formāli, detalizēti sastādīti dokumenti, tā arī neformāli, pat nerakstīti darba plāni. Plāna sastādīšana negarantē sekmes, taču tā ievērojami paaugstina to varbūtību.
Plānošanas mērķis ir panākt, lai kaut kas notiktu, vai arī novērst kādu problēmu, efektīvi izmantot kādu labvēlīgu situāciju vai arī kādu kļūmīgu situāciju vērst par labu.
Ir seši pamata soļi, pie kā jāpieturas, plānojot sabiedrisko attiecību kampaņu vai programmu:
1.Problēmas vai iespējas apzināšanās un definēšana, kā arī nolemšana, kā situāciju atrisināt;
2.Mērķu un uzdevumu noteikšana;
3.Ideju un alternatīvu radīšana;…