Loģistikas mērķis ir droša un kvalitatīva nepieciešamo materiālo resursu iepirkšana (apgāde), kas uzņēmumiem nepieciešama, lai risinātu savus mērķus un uzdevumus.
Apgāde – Iepirkšanas loģistika;
Ražošana – Ražošanas loģistika;
Noiets – Sadales loģistika.
Iepirkšanas loģistika
Katrā uzņēmumā ir jārisina loģistikas iepirkšanas (apgādes) uzdevumi:
• ko iepirkt:
• cik iepirkt; no kā iepirkt;
• uz kādiem noteikumiem iepirkt;
• kā notiks piegāde;
• kā notiks kontrole par piegādes līguma izpildi;
• kā novērtēt piegādes līgumu izpildi.
Risinot katru no šiem uzdevumiem, kas saistīti ar uzņēmumu loģistikas darbību un noteiktām menedžmenta funkcijām, savstarpēja saistība starp iepirkšanas loģistikas mērķiem (uzdevumiem), loģistikas darbības veidiem un menedžmentu redzama.
Iepirkšanas loģistika ir izejvielu, materiālu, komplektējošo un rezerves daļu kustība no piegādātāja līdz uzņēmumam.
Lai šī loģistika efektīvi darbotos, ir jāzina, kādi materiāli ir vajadzīgi produktu ražošanai, jāsastāda iepirkšanas plāns, kas nodrošina saskaņotu apgādes darbību šādos uzņēmuma darbības posmos:
• noteikt vajadzības un aprēķināt pasūtāmo materiālu daudzumu;
• noteikt apgādes metodes;
• pieņemt lēmumu «izgatavot vai pirkt»;
• saskaņot cenas un noslēgt līgumus;
• organizēt preču izvietošanu noliktavās.
Plānojot iepirkšanu, ir jānosaka:
• kādi materiāli būs vajadzīgi;
• materiālu daudzums, kas nepieciešams, lai saražotu produktus;
• laiks, kad materiāli būs vajadzīgi;
• piegādātāju iespējas;
• nepieciešamā noliktavu platība;
• iepirkšanas izmaksas;
• iespējas organizēt uzņēmuma dažādu detaļu ražošanu.…