Pedagoģija ir pietiekami plaša zinātne, lai būtu ievērības cienīga. Tā kā šis darbs ir rakstīts “Didaktikā”, tad jāsāk ar didaktikas jēdziena skaidrojumu. Didaktika ir pedagoģijas daļa, paveids.
Didaktika – pedagoģijas daļa, kas nodarbojas ar mācību procesa izpratni.
Ir vēl viena, zinātniskāka definīcija:
Didaktika ir pedagoģijas zinātnes nozare, kas pēta mācību procesa likumsakarības.
Tā pēta mācību izziņas bagātināšanos pedagoģiskajā situācijā. Latvijā šī pedagoģijas nozare attīstās kā mācīšanas un mācīšanās teorija.
Kā es to saprotu, tad mācīšana un mācīšanās ir divpusējs process, ko varētu nosaukt par mācībām.
I.Jurgena savā darbā “Vispārīgā pedagoģija” šo procesu skaidro šādi:
Mācības ir divpusējs process, mācīšanās un mācīšana to savstarpējā vienotībā, atkarībā un nosacītībā.…