Žurnālisti
Uz preses konferenci jāaicina tie žurnālisti, kuri pārstāv ieinteresētos medijus par
konkrēto informāciju: ja tās ir speciālās nozaru tēmas, tad jāaicina profesionāli
žurnālisti konkrētajā nozarē. Taču ir tēmas, kuras var šķist interesantas vienlaikus
vairākām mērķgrupām.
Tā vietā, lai uzaicinātu pēc iespējas vairāk žurnālistu, labāk rūpīgāk izvēlēties tēmu un
mediju pārstāvjus, priekšroku dodot vairākām sarunām ar dažiem svarīgiem
žurnālistiem nekā ielūgt daudz dalībnieku, ar kuriem grūti izveidot kontaktu.
Ieteikums - pirmo informāciju nosūtīt nedēļu iepriekš, bet divas dienas pirms
konferences atgādināt, nosūtot relīzi ar papildus preses materiāliem vai piezvanot
Preses brīfings
Preses brīfings no preses konferences atšķiras ar to, ka tas ir brīfinga
organizētāja vienpusējs paziņojums, parasti ilgst 10 - 15 minūtes.
Tajā organizācija/pārstāvis uzstājas ar paziņojumiem un žurnālistiem nav
iespējas uzdot sev interesējošus jautājumus.
Tā mērķis var būt informēt medijus un sabiedrību par kādu notikumu, parasti
tiek sasaukts kādu ļoti svarīgu notikumu sakarā - lai žurnālisti atnāktu uz
brīfingu un uzrakstītu arī tad, ja nevarēs uzdot sev interesējošos jautājumus.…