22. Kā organizēt darbu, ja 1.klasē ir bērni ar atšķirīgu sagatavotības līmeni.
• Skolotājam jāsagatavo dažāda līmeņa uzdevumi, kuri būtu piemēroti katram bērnam, piemēram, gudrākajiem un ātrākajiem – sarežģītākus uzdevumus, bet tiem, kuriem ir grūtības – vieglākus.
• Vēl viena iespēja ir skolēnus sadalīt pāros, kurā ir viens skolēns ar grūtībām, bet otrs, kuram veicas vieglāk un saprot ātrāk, labāk. Tas veicinātu abu skolēnu izaugsmi.
• Protams, pastāv iespēja organizēt grupu darbus, kur skolēni tiek sadalīti atbilstoši zināšanu līmeņiem. Katrai grupai ir savi izdales materiāli, bet par vienu tēmu, kādiem tie būs padziļinātāki, kādiem vieglāki, tā lai saprastu.
23. Minēt nestandarta stundu organizēšanas piemērus matemātikā 1.klasē.
Var organizēt nodarbības brīvā dabā, muzejos, planetārijos, mācību ekskursijas u.c. nestandarta stundās skolēni iespējams atceras vairāk, jo viņi visu iegūto informāciju saista ar savu pieredzi un interesēm.
24. Minēt piemērus kā pirmklasniekus iesaistīt savu mācību sasniegumu pašizvērtēšanā.
Lai veicinātu sasniegumus pašizvērtēšanā skolotājs var piedāvāt dažādu izdales materiālus – signālkartītes ar sejiņām, luksoforus, veidot dažādus sasniegumu zīmējumus – kardiogrammu, ķiršu koku ar augļiem. Šeit ir brīva pieeja pašam skolotājam cik atļauj viņa fantāzija.
25. Izvērtē savu sagatavotību matemātikas mācīšanai 1.klasē. kuru tēmu vai jēdzienu mācīšanā būtu nepieciešama papildus metodiska palīdzība?
Ar visu varētu tik galā, tikai mani vairāk interesē teksta uzdevumu mācīšana un dažādu metožu izmantošana.
…