1. IEVADS MIKROEKONOMIKĀ
1.1. Ekonomiskuma principa maksimizācijas problēma (ražotājam un patērētājam)
• Logu mazgāšanas firma paņem aizņēmumu bankā 1000 EUR apmērā, lai iegādātos tehnoloģiju, kas palīdz vieglāk un ātrāk mazgāt logus.
• Ilzei izmaksā darbā prēmiju 500 EUR apmērā, par kuru viņa nopērk jaunu datoru, lai spētu veikt produktīvāk darbu attālināti.
1.2. Ekonomiskuma principa minimizācijas problēma (ražotājam un patērētājam).
• Konditoreja samazina salātiņu iepakojumus, lai lielāks daudzums klientu var iegādāties par lētāku summu salātus.
• Students vēlas ietaupīt naudu, tāpēc izmanto Rimi aplikāciju, lai varētu redzēt kurām precēm tuvojas derīguma termiņa beigas, jo šīs preces ir ar samazinātu cenu, dodot iespēju ietaupīt naudu, un prece netiek izmesta.
…