Saskaņā ar LR Satversmes 58.pantu “MK ir padotas valsts pārvaldes iestādes”. Ja valsts pārvaldes iestāde realizē valsts pārvaldes funkcijas, tad šādas darbības vai, savādāk, valsts pārvaldes funkciju izpilde ir “padota” MK. MK realizē visu padoto iestāžu vadību un koordinē to darbību. MK padotību un līdz ar to arī valsts pārvaldes funkciju, kuras ir formulētas izrietoši no uzdevumiem, izpildi atbilstoši Ministriju iekārtas likuma 1.pantam ar ministriju “palīdzību realizē Satversmē un likumā noteiktos uzdevumus”. Tas nozīmē, ka MK pārvalda valsts pārvaldes iestādes un ar to starpniecību realizē pārvaldi, proti MK ir augstākā izpildvaras iestāde. Satversmes 58.pants nosakot, ka MK ir padotas valsts pārvaldes iestādes, līdz ar to pilnvaro kabinetu veikt šo iestāžu administratīvo vadību.
Analizējot kopumā vai sistemātiski Satversmē, MK iekārtas likuma un Ministriju iekārtas likuma noteikumos noteiktais dod iespēju secināt, ka MK ir vadošā, atbildīgā ar vispārējo kompetenci apveltītā valsts pārvaldes iestāde.
MK padotībā ir ministrijas, valsts pārvaldes iestādes.
Saeimas padotībā ir valsts varas pārvaldes iestādes. Līdz ar to ir pamats apgalvojumam, ka MK un Saeima valsts pārvaldē ir līdzvērtīgas.
MK ir koleģiāla valsts iestāde.
Pie MK pastāv Valsts kanceleja, kura saskaņā ar MK iekārtas likuma 33.panta noteikumiem “pārzina MK un MP lietvedību. Valsts kancelejas direktors pārvalda MK un Valsts kancelejas budžetu”.…