Pēc tam skolotāja bērnus iepazīstina ar cilindra pazīmēm. Viņa bērniem jautā: Vai Jūs zināt, kāpēc cilindru tā sauc? Tas bija ļoti sen, kad vēl nebija nekādu mašīnu, un cilvēki pārvietoja smagus priekšmetus ar koka baļķu palīdzību. Pēc skaidrojuma, skolotāja dod bērniem dažus vienāda diametra cilindrus (piemēram, zīmuļus) un kubu, un lūdz viņus iedomāties, kā kubu – ļoti smagu kravu, būtu jāpārvieto no viena galda gala uz otru, izmantojot cilindru. Pēc uzdevuma izpildes skolotāja stāsta bērniem, ka vārds “cilindrs” tulkojumā no grieķu valodas – “rullītis”. Viena no tā īpašībām ir tā, ka to var ripināt.
Tad bērniem tiek piedāvāts pastaigāties pa grupiņu un atrast cilindriskas formas priekšmetus. Pēc tam bērni atgriežas pie galda, uz kura stāv dažādi cilindri. Viņiem tiek piedāvāts atrast figūras vienādas pēc kādas pazīmes un atlasītām figūrām atrast arī atšķirīgas pazīmes. Piemēram, tie var būt cilindri vienādi pēc augstuma, bet dažādi pēc platuma, krāsas, materiāli no kura tie taisīti (no papīra, plastmasas, plastilīna, metāla, koka).
…