Nodarbība ar bērniem. (bērnu vecums: 4 – 5 gadi)
Nodarbības tēma: Koku lapas.
Uzdevumi:
1.Atsaukt atmiņā iepriekšējās zināšanas par koku lapām un paplašināt bērnu priekšstatus par tiem.
2.Veicināt runas attīstību, salīdzinot koku lapas.
3.Paplašināt aktīvo vārdu krājumu (dzīslas, dzīslojums, tīklveida dzīslojums, lapu koks. )
4.Turpināt attīstīt prasmi klausīties un atbildēt uz jautājumiem.
5.Veicināt sensomotoro prasmju attīstību (veidojot no plastilīna).
6.Attīstīt bērnu iztēli un radošo domāšanu, (iejūtoties koku tēlā).
RĪTA APLIS
* Dziedot visi bērni sasveicinās.
* Kopā ar bērniem tiek noskaidrots gadalaiks, mēnesis, nedēļas diena, datums.
* Bērni izstāsta, kā atpūtušies brīvdienās.
* A rosina bērnus atcerēties un pastāstīt kā koki izskatās rudenī.
* A piedāvā nodziedāt dziesmiņu ar kustībām „ Koki”. (sk. pielikumu Nr 1).
ROTAĻNODARBĪBA
*A: „ Bērni, ko es atradu aiz mūsu grupas durvīm? Groziņu.
Tur kaut kas ir paslēpts. Kā jūs domājiet, kas ir paslēpts groziņā?
*Bērni min. Katrs izteica savas domas.
*Tur ir paslēptas koku lapas.
*A. izdala katram bērnam pa vienai koku lapai.
*A uzdod bērniem jautājumus: Vai visas lapas ir vienādas? Kas ir atšķīrīgs?
Kāda krāsa katrai lapai?
Kādai ģeometriskai figūrai ir līdzīga konkrēta koku lapa?
*A skaidro bērniem, ka katrai lapai ir savs dzīslojums. Katram cilvēkam , kā jūs zināt, ir asinsvadi, par kuram pārvietojas uzturvielas, un katrai lapai arī ir savas dzīslas, pa kurām pārvietojas uzturvielas, kas baro šo lapu. Lapas vidū ir visresnākā DZĪSLA.
* Visi parādam visresnāko dzīslu.…