Ievads
Pastāv uzskats, ka mūsu paaudze ir piedzimusi laikā, kad ir daudz vairāk iespēju realizēt sevi profesionālā jomā, nekā iepriekšējām paaudzēm. Šīs iespējas rodas pateicoties vairākiem faktoriem: gan izmaiņām cilvēku domāšanā, gan izglītības līmeņa paaugstināšanai, gan atvērtām robežām starp valstīm, kā rezultātā notiek nepārtraukta plūsma pieredzes apmaiņā.
Arī Banku augstskola jau vairākus gadus aktīvi sadarbojas ar dažādām augstskolām no citām valstīm, sniedzot saviem studentiem iespējas piedalīties apmaiņas programmās un starptautiskajos projektos. Sešiem studentiem no Banku augstskolas bija tas gods pārstāvēt mūsu valsti, piedaloties vienā no šiem projektiem – Beļģijas universitātes Associatie Katholieke Universiteit Leuven organizētajā starptautiskajā projektā „Business week 2005”, kas notika no 05.12.2005. līdz 10.12.2005. Šāds projekts tika organizēts jau otro gadu. Arī 2004.gadā no 6. līdz 10.decembrim projektā „Business week 2004” Banku augstskolu pārstāvēja seši studenti.
Projekta ietvaros studenti no vairākām Eiropas valstīm (Somija, Dānija, Latvija, Portugāle, Francija, Beļģija, Čehija, Nīderlande un Īrija) tika sadalīti grupās aptuveni pa piecpadsmit cilvēkiem tā, lai katru grupu pārstāvētu aptuveni desmit studenti no Beļģijas un vismaz viens students no katras iepriekšminētās valsts.
Projekta sākumā katrs dalībnieks saņēma bloku ar četriem uzdevumiem, kas apskata noteiktas situācijas nodokļu, grāmatvedības un apdrošināšanas jomās. Katram studentam bija jāatrisina individuāli vismaz divus no tiem, tomēr gala rezultātā visam uzdevumu blokam bija jābūt izpildītam. Tādējādi, kopīgi sadarbojoties, studentiem bija jānonāk pie savas grupas darba prezentācijas, kuras mērķis bija salīdzināt katra uzdevuma risinājumu vismaz starp divām valstīm – Beļģijas un citu projekta dalībvalsti.
2004.gadā projekta norise bija nedaudz atšķirīga – katrs students varēja izvēlēties vienu uzdevumu un studenti, kas izvēlējušies vienādus uzdevumus, tika iedalīti vienā grupā.
Šī pētījuma mērķis ir konkrēto situāciju analīze, izvērtējot dažādu valstu normatīvo aktu bāzi.
Lai sasniegtu šo mērķi, tika izvirzīti sekojošie uzdevumi:
1) iepazīties ar dažādu valstu normatīvajiem aktiem, kuri nepieciešami pētījumā aprakstīto situāciju risinājumam;
2) izvērtēt katras situācijas norisi konkrētajās valstīs;
3) veikt salīdzinājumu starp valstīm, norādot uz katras valsts priekšrocībām un trūkumiem;
4) izmantojot visu rīcībā esošo informāciju, izdarīt secinājumus.
…