Rietumu sabiedrībā pakāpeniski veidojas izpratne par profesionālās apmācības politikas nepieciešamību. Tā ir jāuzskata par sabiedriski politisku funkciju (kā tas ir un jābūt ar kadru politiku kā tādu), realizējot profesionālo apmācību kā cilvēku resursu vadīšanas instrumentu, kā arī valsts orgānu struktūrās veidojot speciālus amatus ar konkrētiem speciālistiem, kas būtu atbildīgi par šo profesionālo apmācību utt.
Prakse liecina, ka profesionālās apmācība ir cieši saistīta ar organizācijas vai uzņēmuma ekonomisko stāvokli, kas savukārt sasaistās ar augstāko vadītāju apmācības un valsts ietekmes problēmām visā šajā sociāli - ekonomiskajā procesā. Profesionālās apmācības sabiedriski politiskās jomas funkcijās ietilpst arī padomu sniegšana un konsultēšana.
Rūpnieciski attīstītajās valstīs pastāv dažādi profesionālās apmācības (PA) veidi. Galvenās PA formas ir t.s. pārmaiņus apmācība un nepārtrauktā apmācība.
Pie pārmaiņus apmācības tipa ir pieskaitāma "skolas - uzņēmuma" veida PA ar dažādiem ilgumiem (pēc apmācāmā izvēles no 2 līdz 4 gadiem), personām vecumā no 15 līdz 25 gadiem. Mācības parasti notiek PA centros, kur audzēkņi apgūst teorētisko kursu, to apvienojot ar darbu ražošanā.
Ražošanas tehniskā apmācība lielākajā daļā valstu ir pārmaiņus apmācības paveids un paredz kā teorētisko, tā arī praktisko apmācību. Lielāko laika daļu (pat līdz 80%) māceklis pavada uzņēmumā, kas ir apņemies piešķirt viņam attiecīgu kvalifikāciju un maksā viņam stipendiju (30 - 60% apmērā no minimālās izpeļņas) visā apmācības posmā.…