Lasso dzīvodams Romā iepazīstas ar Palestrīnu un viņa mesām.
Abi komponisti dzīves beigās vairāk pievēršas reliģijai.
Abi komponisti ir sabiedrībā atzīti komponisti:
Palestrīna – polifonijas „glābējs”;
Lasso – viņa daiļradē Nīderlandes skolas polifonija sasniedz virsotni.
Lasso mūzikā priekšplānā ir nevis konstruktīvais elements, bet ekspresīvais. Palestrīnas tēlainība netiek sasniegta vienā harmonijā, bet attīstās pakāpeniski. Abiem komponistiem ir raksturīgs, ka kulminācija tiek sasniegta ar augstāko skaņu. Lasso ir raksturīgas arī kulminācijas augstā tesitūrā piano dinamikā.
Abi komponisti dzīvo vienā laikā (Lasso ir 5 gadus vecāks).
Komponisti pārstāv divas skolas:
Lasso – Nīderlandes skolu;
Palestrīna – Romas skolu.
Lasso meklē jaunus ceļus. Palestrīna – izstrādā visu, kas bijis, nemeklē jaunas formas.
…