Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
0,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:987059
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 05.06.2006.
Язык: Латышский
Уровень: Основная школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Raiņa dzīvesstāstā akcentētie jautājumi: *Spilgtākie atgadījumi dabā, Daugavpils apkaimē; *Folklora, saskarsme ar dažādu tautu vienk. cilvēkiem. *Skolas gadi, mācījās Grīves skolā, kur radās interese par grāmatām. *Mācības Rīgas ģimnāzijā, kur viņu daudz kas interesē, bet uzmanības centrā ir sadzīviskā dzīve. * 80.gadi ir laiks, kad viņš sāk darboties sabiedriskās dzīves pulciņā. *Tulkotāja karjeru sāk ar Puškinu Borisu Godonovu (tulko no kriev.val.). * Tālāk studē Pēterburgā juristpudenci. * Pēc studijām advokāta darbs Viļņā, tad Jelgavā. *1891.-1895. „Dienas lapas” redaktors.
*Aktīvs jaunstrāvnieks. *Trimdas laikā top par dzejnieku. *Tulko iztikas nolūkam. *1895. gūst īpašu popularitāti. *Otrais dzīves posms Šveice.

Raiņa koncepcija par dzejoļa krājuma kompozīciju – Rainis dzejoļa spēku ir atradis ciklizācijā, jo viņš visus dzejoļus sakārtoja ciklos. Un katram dzejolim ciklā ir noteikta vieta un loģiska saite ar citiem dzejoļiem. Viņa lirisko ciklu pamatprincips ir, ka lirisko varoņu pārdzīvojums ir jārāda attīstībā. Kompozīcijas principi: 1.”Kā drāma, kā romāns” – te darbojas netikai liriskie principi, bet arī episkais un dramatiskais. No epikas ir nepieciešams fakts, no dramaturģijas- konflikts. 2. „Simfonija” – pamatā viena motīva attīstība, kur saturiski jābūt visam vienotam, bet var būt emocionāla daudzveidība. 3. „ Kā jasmīnu krūms.” – vienotais motīvs parasti sadalīts palīgtēmās, un katra no tām uztverama, kā vienas tēmas aspekts. Par dzejoli: Rainis uzskata, ka dzejolis ir pamatvienība, bet neuzskata, ka viesiem jābūt vienādai nozīmei. Svarīgs ļoti ir ritms un pašus svarīgākos dzejoļus ievieto cikla beigās. Un pēdējā dzejolī pausta galvenā doma. Lai uztvertu veselumu, jāvērtē visi kompozīcijas elementi: dzejoļa krājums nosaukums(sniedz priekšstatu par dzejoļu tēmu dominējošu motīvu); apakšvirsraksts(emocionalizē to, kas pateikts virsrakstā); moto(iezīmēt pamatdomas attīstības virzienu); cikli(1.cikls-centrālās tēmas attīstības plāns; nākamie cikli šo plānu realizē; Izmanto arī gredzenu principu: a)dzejoļa krājuma nosaukums sakrīt ar pēdējā dzej. nos., b)moto un epiloga sakritība, c)1.cikla 1.dzej. un pēdējā cikla un pēd. dzej. paralelitāte, …

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −2,48 €
Комплект работ Nr. 1130230
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация