Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
11,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:853753
 
Оценка:
Опубликованно: 08.01.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Mūzikas definēšanas problemātika - Mūzikas definīciju ir daudz, tomēr jau sengrieķu filosofi izteica domu par to, ka ir gandrīz neiespējami pateikt tieši, kas ir mūzika. Visbiežāk mūzika tiek definēta katrā konkrētā laikā un vietā, varētu teikt - kultūrā. Tas nozīmē, ka svarīgākie ar mūziku saistītie priekšstati, principi utt. ir kultūrspecifiski, tos nosaka konkrētā kultūra, tie funkcionē vienas noteiktas kultūras ietvaros.
Tātad, nevar runāt par to, ka mūzika ir māksla, kuras valoda ir universāla - vienlīdz labi saprotama visiem cilvēkiem visā pasaulē.Mūzikas sistēmas dažādās zemēs un dažādos laikos ir tik atšķirīgas, ka grūti runāt par to savietojamību vai adekvātu salīdzināšanu.
Drīzāk jau jāpieņem doma, ka katrā noteiktā kultūrā pastāv savi uzskati par to, kas ir un kas nav mūzika, kas ir laba un kas ir slikta mūzika utt. Tāpat konkrētā kultūra saistīta ar noteiktiem mūzikas radīšanas un patērēšanas stereotipiem, ar zināmu vēstījumu, ko satur mūzikas teksts. Savā ziņā šis vēstījums var būt tikpat atšķirīgs, cik atšķirīgas ir pasaules valodas, tātad - tikpat nesaprotams citas mūzikas pārstāvim.
Svarīgākā universālija, kas nerada šaubas, ir atziņa par to, ka muzikāla darbošanās ir universāli raksturīga cilvēkam. Lai cik dažādas būtu mūzikas koncepcijas, priekšstati, izpausmes formas, lai cik atšķirīgas un savstarpēji nesaprotamas būtu mūzikas valodas, tomēr tās visas ir vienas un tās pašas cilvēka muzikālās dabas izpausme.

 
Mūzikas sociokultūrālās funkcijas- Var runāt par zināmām funkcijām, ko mūzika realizē kā sociāls un kultūras faktors. Tostarp svarīgākās ir šādas:
1. ar mūzikas palīdzību notiek bērnu inkulturācija, tas ir, kultūras vērtību tālāknodošana;
2. mūzika izteic un sakārto dzīves cikla posmus -dzimšanu, iesvētīšanu, kāzas, vecuma sākšanos, bēres;
3. mūzika ir terapijas līdzeklis, to izmanto slimību ārstēšanā;
4. mūzika ir komunikācijas līdzeklis -starp mūziķiem, starp mūziķiem un auditoriju; tostarp, mūzika ir viena no retajām jomām, kas dod iespēju komunikācijai ar pārdabisko pasauli, ar transcendenci;
5. kulta sfēras mūzika;
6. kopienas pastāvēšanas darbību (lauku darbs, medības) organizēšana, uzturēšana un veicināšana -utilitārā funkcija;
7. politiskās varas uzturēšana (kritika), sociālo kārtību apstiprinoša un izsakoša funkcija, valsts un sabiedriskās hierarhijas principu manifestācija;
8. jūtu apmierināšana un intelektuālā stimulācija -izklaidējošā funkcija;
9. nozīmīga individuālās un kopīgās identitātes izteicēja.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация