Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека

Выгодно: цена со скидкой!

Обычная цена:
11,49
Экономия:
1,49 (13%)
Со скидкой*:
10,00
Купить
Добавить в список желаний
Идентификатор:338723
Оценка:
Опубликованно: 26.04.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Šajā posmā parādīsies daudz sintētisks tipa autoru – apvieno dramatiskā aktiera prasmes un dejotprasmes. Īpatnēju vietu ieņem „Commedi de francez”. Mēģina izvairīties no mūsdienīga repertuāra. Šajā posmā ir klasiska repertuāra glabātājs, paliek par izglītības centru, spēcīgākie aktieri paliek šajā teātrī – „Commedi de francez” – atbalstīts no valsts puses. Algas aktieriem ir nesalīdzināmi lielākas nekā komercteātros.
70.g. teatrālajā vidē ir paredzama krīze. Vajadzēs meklēt citas iespējas kā ietekmēt publiku.
60.g. teatrālajā vidē izveidosies klakeru sistēma. Klakeri bija skatītāju organizācija, kura ļoti dīvainā veidā atbalstīja/neatbalstīja dažādus teātrus. Tā bija ar sarežģītu hierarhisku sistēmu. Viņiem maksāja naudu, lai atbalstītu vai neatbalstītu doto izrādi.
70.g.b. – 80.g. tieši Parīzē sāksies visādi un dažādi eksperimenti teātrī, protams, būtiskas pārmaiņas sabiedrības izpratnē ar 1871.g. notikumiem(1871.g. 18.martā sāk iestāties uz pāris nedēļām komunistiskā iekārta).
Parīzē pakāpeniski sāk veidoties dažādu sistēmu teātri:
• „Commedi de francez” – klasiskais repertuārs;
• Bulvāru teātri – apkalpos buržuāzisko publiku;
• Studiju teātri – maina priekšstatus par aktiera izglītību, un tā saglabājas līdz mūsdienām. Tie kļūs par eksperimentālajiem teātriem, kuri mēģinās jaunās drāmas.
Eksperimentālajos teātros parādīsies daži veidi:
• Naturālisma teātris – pamatlicējs Andrē Antuāns.
• Simboliskais teātris
Studiju teātri – tie, kuri izmanto režiju sistēmu. Režisoram pārsvarā piemita didaktiskā funkcija. Veidoja izrādi kā veselu sintezētu izrādi.
Naturālisms teātrī parādīsies dažādos veidos. Populārs būs cietsirdības teātris – rāda briesmas, gotiskus momentus.
„Brīvais teātris” ir nedaudz citāds. Tas bija domāts kā teātris priekš ļoti šaura skatītāju loka. Slēgts priekš masu publikas.
Antuāns viens no pirmajiem piedāvās iedzīvošanos lomā. Nepieņem iemācītus teatralizētus efektus, tas naturālisms, kas saistīts ar cilvēka fizioloģiju, parādīsies tieši šeit. Loma tiek spēlēta balstoties uz fizioloģiju. Viņš pasludinās, ka aktiera spēles maniere nevar būt universāla, tā ir atkarīga no dramatiskā materiāla, no repertuāra.
Simbolisma teātris pēc savas būtības noliedz zīmīgākos teātra mākslas likumus. Tas pasludina, ka galvenais teātrī ir garīgā dzīve jeb priekšstati par to. Tas ietekmēs lugas saturu, netiks spēlētas sadzīviskas lugas.
19.gs.b. parādīsies jauna tipa aktieri, piem., Sāra Bernāra.

Загрузить больше похожих работ

Отправить работу на э-почту

Твое имя:

Адрес э-почты, на которую отправить адрес работы:

Привет!
{Твое имя} советует Тебе посмотреть работу в интернет-библиотеке Atlants.lv на тему „Pasaules teātra vēsture”.

Адрес работы:
https://rus.atlants.lv/w/338723

Отправить

Э-почта отправлена.

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация