Pasaules tirgus globalizācija, starptautisko monopoluzņēmumu ražojumu iespiešanās vistālākajās nomalēs būtiski izmaina uzņēmēju darbības organizāciju un darba tirgus struktūru daudzās zemēs. Piemēram, tiek stipri apdraudēta mazo un vidējo uzņēmumu attīstība, to iekļaušanās brīvajā tirgū. Visās Eiropas zemēs šos uzņēmumus atbalsta, arī Eiropas Savienības dalībvalstu finansiālais atbalsts kandidātvalstīm tiek lielā mērā orientēts uz šāda veida uzņēmumu attīstību, lai nodrošinātu nodarbinātību un labāku dzīves līmeni.1 Bet, ko tad īsti nozīmē tirgus globalizācija? Tirgus globalizācija nozīmē vēsturiski izveidojušos nacionālo tirgu apvienošanu vienā lielā tirgū. Globalizācija ir kā pavērtas durvis uz pasauli, tās mērķis ir vienots pasaules tirgus, ko panāk ar:
absolūtu preču, finanšu un patentu plūsmas liberalizēšanu,
ekonomikas izšķirošo lomu,
risku noliedzošu pētniecību un ražošanu,
pasaules mēroga darba dalīšanu,
finanšu kapitāla vadīšanu,
pakāpenisku valstisko īpašumu privatizēšanu industriālo zemju vadībā.
Praktiski jebkuram ražošanas uzņēmumam, kurš darbojas eksporta jomā vai arī grasās to uzsākt, nākas saskarties ar perspektīvāko eksporta tirgu noteikšanas problēmu. Noteikt perspektīvākos eksporta tirgus ir būtiski, lai uzņēmums varētu pēc iespējas racionālāk koncentrēt savus resursus jaunu tirgu apguvē. Nav jēgas izlietot mārketingam atvēlēto budžetu visu pasaules valstu tirgu apguvei, piemēram, iegūt importētāju sarakstus no visām pasaules valstīm un sūtīt tiem visiem savas firmas piedāvājumus, vai arī kā savādāk tos kontaktēt.
…