uzdevumu nostādne
PATSTĀVĪGIE DARBI
1. uzdevums.
Studentam ir jāizvēlas praktiska problēma, kurā viņš jūtas eksperts (izņemot mobilos telefonus, automašīnas un datortehnikas sastāvdaļas). Ir jāapraksta izvēlētā problēma, jākonstruē problēmas stāvokļu telpa, ņemot vērā atbilstošā varianta ierobežojumus.
2. uzdevums.
Pirmajā uzdevumā konstruētajai stāvokļu telpai, lietojot sarakstus OPEN un CLOSED, ir jārealizē norādītā "aklās" pārmeklēšanas metode, fiksējot atrisinājuma atrašanai nepieciešamo iterāciju skaitu.
Piezīme: Studentam ir jāievēro, ka varianta datos vienmēr ir dots pārmeklēšanas mērķis, kas gadījumā, ja ir jārealizē no mērķa virzīta pārmeklēšana, nesakrīt ar problēmas mērķi.
3. uzdevums.
Studentam ir jāizvēlas reāla problēma, kurai būtu piemērota norādītā zināšanu atspoguļošanas shēma un ierobežojumi. Jāapraksta izvēlētā problēma un jādod shēmas piemērotības pamatojums izvēlētajai problēmai.
4. uzdevums.
Zināšanu attēlošanas shēma ir jāattēlo, lietojot datoru.
STUDIJU DARBS
5. uzdevums.
Studentam ir jāizvēlas kāda divpersonu spēle. Ir jādod spēles apraksts un tās attēlojums spēles koka veidā, kā arī jānorāda uzvaru nesošie ceļi. Spēles modelēšanai ir jāizmanto vai nu Minimaksa, vai Alfa-beta algoritms. Netiks ieskaitītas divpersonu spēles, kurās priekšmetus dala nevienādās daļās, vai arī spēles, kurās spēlētājam ir jānoliek noteikts skaits priekšmetu, lai savāktu kādu noteiktu skaitu. Nedrīkst attēlot arī šo spēļu apgrieztos variantus.
6. uzdevums.
Jāaprēķina stāvokļu telpas sarežģītība. Aprēķins ir jāveic trīs dažādām vidējā zarošanās koeficienta B vērtībām, trīs reizes mainot līmeņu skaitu L. Obligāti jāizmanto tās B un L vērtības, kas iegūtas 1. uzdevumā konstruētajai stāvokļu telpai, kā arī variantam atbilstošās dotās vērtības. Jāveic pētījums, kā mainās ģenerēto stāvokļu skaits. Pētījuma rezultāti jāatspoguļo tabulā, kā arī jāattēlo visas trīs līknes vienā grafikā.…