Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Vecuma īpatnību ievērošana pedagoģiskajā procesā | 4 |
2. | Skolotāja, pedagoga ētikas kodekss | 6 |
3. | Pedagoga profesionālā darbība | 8 |
3.1. | Prasības pedagogam no filozofijas skatiena | 8 |
4. | Pedagogā loma | 10 |
4.1. | Pieaugušo pedagoga lomas | 10 |
5. | Pedagoga kompetence | 12 |
Nobeigums | 15 | |
Literatūras saraksts | 16 |
Ievads
Šodienas pedagogam tiek izvirzīta prasība organizēt mācības tādējādi, lai zināšanu apguvē mācību priekšmets, kļūtu par līdzekli audzēkņu domāšanas attīstībai, viņu jūtu sfēras izkopšanai, kā arī sociālo prasmju pilnveidošanai.
Tālab centrā izvirzās mācību vides problēma. Kādai tai būtu jābūt? Kā to veidot?
Katram pedagogam būtu jāapzinās savas iespējas, būtu jāpārlūko viņa pedagoģiskie līdzekļi, jāizvērtē viņa mācībpriekšmeta apguvei lietderīgākās mācību metodes un paņēmieni, lai organizētu demokrātisku, humānu un darbīgu mācību vidi, kur pedagogs un audzēknis, kā arī audzēkņi savā starpā aktīvi sadarbojas jaunu zināšanu un prasmju apguves procesā.
Studiju procesa kvalitāti nosāka ne tikai studiju programmas, studiju kursu saturs un docētāju didaktiskā meistarība. Svarīgi ir ne tikai tas, ko mēs mācām un kā mācām, bet arī kas māca.
Referātā ir daži termini, kuri bieži tiek skarti šī referāta ietvaros:
• pedagogs – persona, kas ir ieguvusi pedagoģisko izglītību un ir sagatavota mācīšanas un audzināšanas darbam jebkurā izglītības pakāpē un veida; pedagoģijas speciālists, docētājs, skolotājs, audzinātājs;
• pedagoģija – mācību un audzināšanas teorija un prakse; zinātnes nozare, kas pētī mācību un audzināšanas teorijas un pedagoģiskās prakses vienotību, lai izglītotu, attīstītu personību;
• pedagoģiskā darbība – vērtīborientēta, mērķtiecīgi plānota vai intuitīva mācīšana un audzināšana, ko veic skolotājs, plānojot, organizējot un vadot mācību un audzināšanas procesu;
• pedagoģiskais process – mērķtiecīgi organizēta personu mijiedarbība personības attīstības un socializācijas veicināšanai. Process, kurā atbilstoši pedagoģijas teorētiskajiem principiem pedagoga, audzinātāja vadībā tiek īstenoti mācību un audzināšanas uzdevumi, veidojot izglītoto, attīstītu personību un liekot pamatus tās sekmīgai socializācijai un aktīvai darbībai.
Referāta mērķis ir pedagoga lomu un kompetences pētīšana pedagoģiskajā procesā.
Līdz ar to, referāta uzdevumi ir šādi:
1. apskatīt vecuma īpatnības ievērošanu pedagoģiskajā procesā;
2. izskatīt pedagoga ētikas kodeksu, jo ētikas ievērošana ir viena no pamatprasībām pedagoģiskajā darbībā;
3. ieskatīties pedagoga profesionālajā darbībā;
4. pievērsties pedagoga lomām un tieši izpētīt pieaugušo pedagoga lomas;
5. izpētīt pedagoga kompetenci.
Referāta uzrakstīšanai tika izmantoti dažādu autoru grāmatas, ka arī citi avoti.
1.Vecuma īpatnību ievērošana pedagoģiskajā procesā
Cilvēka personības attīstībā ir jāievēro zināmas likumsakarības. To ievērošana īpaši svarīga mācību un audzināšanas darbā. Katram vecumposmam ir savas īpatnības, katram cilvēkam ir savas individuālās īpatnības, ko nosaka iedzimtība, sociālie apstākļi un iepriekšējā audzināšana. Viena no pedagoga uzdevumiem ir izvēlēties optimālas katram vecumposmam atbilstošas mācību un audzināšanas metodes, kas sekmētu skolēnu turpmāko fizisko un garīgo attīstību. Ir liela atšķirība starp septiņgadīgu pirmklasnieku un astoņpadsmit gadus vecu jaunieti, kas beidz vidusskolu un gatavojas iestaties augstskolā, kam jau ir izveidojies savs raksturs, pasaules uzskats, ieskati par dzīvi un savu vietu tajā.
…
Šodienas pedagogam tiek izvirzīta prasība organizēt mācības tādējādi, lai zināšanu apguvē mācību priekšmets, kļūtu par līdzekli audzēkņu domāšanas attīstībai, viņu jūtu sfēras izkopšanai, kā arī sociālo prasmju pilnveidošanai. Tālab centrā izvirzās mācību vides problēma. Kādai tai būtu jābūt? Kā to veidot? Katram pedagogam būtu jāapzinās savas iespējas, būtu jāpārlūko viņa pedagoģiskie līdzekļi, jāizvērtē viņa mācībpriekšmeta apguvei lietderīgākās mācību metodes un paņēmieni, lai organizētu demokrātisku, humānu un darbīgu mācību vidi, kur pedagogs un audzēknis, kā arī audzēkņi savā starpā aktīvi sadarbojas jaunu zināšanu un prasmju apguves procesā. Studiju procesa kvalitāti nosāka ne tikai studiju programmas, studiju kursu saturs un docētāju didaktiskā meistarība. Svarīgi ir ne tikai tas, ko mēs mācām un kā mācām, bet arī kas māca. Referātā ir daži termini, kuri bieži tiek skarti šī referāta ietvaros: • pedagogs – persona, kas ir ieguvusi pedagoģisko izglītību un ir sagatavota mācīšanas un audzināšanas darbam jebkurā izglītības pakāpē un veida; pedagoģijas speciālists, docētājs, skolotājs, audzinātājs; • pedagoģija – mācību un audzināšanas teorija un prakse; zinātnes nozare, kas pētī mācību un audzināšanas teorijas un pedagoģiskās prakses vienotību, lai izglītotu, attīstītu personību; • pedagoģiskā darbība – vērtīborientēta, mērķtiecīgi plānota vai intuitīva mācīšana un audzināšana, ko veic skolotājs, plānojot, organizējot un vadot mācību un audzināšanas procesu; • pedagoģiskais process – mērķtiecīgi organizēta personu mijiedarbība personības attīstības un socializācijas veicināšanai. Process, kurā atbilstoši pedagoģijas teorētiskajiem principiem pedagoga, audzinātāja vadībā tiek īstenoti mācību un audzināšanas uzdevumi, veidojot izglītoto, attīstītu personību un liekot pamatus tās sekmīgai socializācijai un aktīvai darbībai.
- Dzīves jēga un ļaunuma loma tajā
- Griba. P.Dāle - augstākā gudrība, Salamana pamācības un Ījaba grāmata
- Pedagoga loma un kompetence
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Dzīves jēga un ļaunuma loma tajā
Конспект для университета12
-
Griba. P.Dāle - augstākā gudrība, Salamana pamācības un Ījaba grāmata
Конспект для университета4
-
Filosofijas eksāmena jautājumi un atbildes
Конспект для университета4
-
Dzimums un dzimte politikā
Конспект для университета5
-
Filosofijas kategoriālais aparāts
Конспект для университета1