Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
2,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:154890
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 23.03.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 2 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Cukura diabēts ir hroniska slimība, ar ko pasaulē slimo 135 miljoni cilvēku. Šī saslimšana pēc aterosklerozes un onkoloģijas slimībām ieņem trešo vietu saslimstības gadījumu biežuma ziņā. Latvijā ar cukura diabētu slimo vairāk nekā 25 tūkstoši cilvēku. Endokrīno slimību vidū cukura diabēts sastopams 60-70% gadījumā. Saslimstība ar cukura diabētu arvien palielinās, un šī slimība skar visu vecumu grupu pārstāvjus.[1]

Cilvēkam, kuram ir radusies veselības problēma, bieži nav zināšanu, kas nepieciešamas, lai tiktu galā ar jauno situāciju. Māsa šajā gadījumā kalpo kā “ ārējais resurss”, lai palīdzētu pacientam uzturēt un uzlabot veselību.
Māsai jābūt priekšnoteikumiem lai spētu sniegt šo palīdzību. Viens no veidiem, kā māsa var pietuvoties pacientam ir apzināti izmantot savas zināšanas par cilvēkiem jaunā dzīves situācijā, un izmantojot, savu personību, nodibināt kontaktu ar pacientu. Labs kontakts un uzticēšanās starp māsu un pacientu ir nepieciešams, lai veidotos laba mācīšanās vide.

Kādas pārmaiņas notiek, kad cilvēkam tiek paziņots par saslimšanu – diabetes mellitus?
Šajā situācijā māsas mērķis var būt palīdzēt iegūt pacientam jaunu priekšstatu par savām iespējām, lai tās racionāli izmantotu, un spētu pats atrisināt savas veselības problēmas. Māsas sniegtās zināšanas var kalpot par palīglīdzekli šo mērķu sasniegšanai. Caur izglītošanu un jaunu zināšanu iegūšanu pacients var saņemt palīdzību un atrast jēgu jaunajā situācijā. [2]

“Kad sākt izglītošanu un kā to sākt?”
Kad pacients ir ievietots nodaļā, māsai ir nepieciešams iegūt datus par pacienta stāvokli, pirms sāk viņa izglītošanu. Jāsavāc plaša un izsmeļoša anamnēze.
Var pieņemt ka, pirmajās dienās māsa, sarunājoties ar pacientu, ir nedaudz viņu iepazinusi. Izpētot faktus, māsa nosaka, vai pacientam nepieciešams mācīties un analizē viņa mācīšanās priekšnoteikumus.
Liela daļa pacienta izglītošanas būs saistīta ar to, kā pacientam palīdzēt atzīt mācīšanās nepieciešamību. Mācīšanās ļoti lielā mērā būs atkarīga gan no pacienta veselības stāvokļa, gan fiziskā, gan psihiskā , gan sociālā stāvokļa. Tāpat svarīga loma būs pacienta vecumam, attīstības līmenim, izglītībai un iepriekšējai pieredzei.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация