Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
2,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:826030
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 24.05.2016.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

18. Mācību stundas formālās pakāpes pēc J. Herbarta
Viņa četrpakāpju apmācības metode - jauns materiāls > jau apgūtās vielas un jaunās sasaistīšana > informācijas apkopošana un secinājumu formulēšana > iegūto zināšanu praktisks pielietojums
19. Pozitīvisms izglītībā
Sākot ar Renesansi, cilvēks pats kļūst par vērtību, izglītība tiek uzskatīta par viņa pašattīstības, iesaistīšanās, ienākšanas paņēmienu kultūrā, pasaulē un saskarsmē ar citiem cilvēkiem. Izglītība kļūst par sava tēla, personības veidošanas paņēmienu. Pie kam kultūras tēls projicējas uz izglītībā izmantojamo saturu, organizāciju un metodēm. Reformācija priekšstatu pamatā par audzināšanu bija kopienas ideāls, kas sev pakļauj personību. Reformācijas pedagoģiskais ideāls bija cilvēks, kas māk strādāt kopā ar citiem cilvēkiem, kas ciena fizisko darbu, sludina kristietības ideālus, pirmkārt jau kopības un darba mīlestības ideālus.
Apgaismības laikmetā, tāpat kā Renesanses laikmetā, sakarā ar humānisma ideju nostiprināšanos rodas personības kopējās attīstības koncepcijas, kas galvenokārt orientētas uz cilvēka gribas un prāta audzināšanu, un notiek mēģinājumi tās realizēt:
• to apliecina V. de Feltresa “Prieka skola”, kurā bērnam ir iespēja fiziski un garīgi brīvi attīstīties;
• Ž. Ž. Russo brīvās audzināšanas teorija, kas piedāvāja bērna attīstībā sekot viņa pilnīgās dabas spontānajām izpausmēm;
• I. Pestalocija idejas par pilnīgu cilvēka, kas formējas, visu būtības spēku attīstību, iesaistot tos aktīvajā dzīvības procesu norisē.
Šīs progresīvās idejas kļuva par teorētisko pamatojumu tādiem pedagoģijas virzieniem kā Jaunās skolas Francijā, Šveicē, elitārās skolas ASV, Vācijā, Austrijā. Šo virzienu piekritēji bērna izglītību un audzināšanu saistīja ar dabisku, brīvu attīstību, ar dabiskām, piemēram, ģimeniskām attiecībām starp bērniem un pieaugušajiem. Pakāpeniski ideja par viengabalainas cilvēka personības attīstību, par cilvēka atgriešanu sev pašam, ideja, kurai bija vispārcilvēciska jēga un vispārcilvēciska vērtība, kļūst par dominējošo pedagoģijā. Šodien tā nosaka mūsdienīgās izglītības saturu.

Коментарий автора
Коментарий редакции
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация