Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
0,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:117677
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 06.02.2003.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 2 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Personība veidojas divu veidu faktoru – iekšējo un ārējo ietekmē. Iekšējie ir bioloģiskie, ģenētiski nosacītie, patība, vajadzību un motivāciju sistēmas. Ārējā – vide, ko var iedalīt: mikrovide ( ģimene, dzīves vieta, cilvēki tuvumā u.c. ), makrovide (sabiedrība, kultūrvide, zīmes, simboli, priekšmeti un to pielietojums, iepriekšējo paaudžu pieredze, morāle, audzināšana, kas veido ievirzes cilvēka psihē).
Personības individuālo faktoru raksturo CNS tips (temperaments), kas iedzimst, kā arī noteikts genotips (pazīmju kopums).
Cilvēka organisms satur aptuveni 100 000 gēnu, no kuriem 50 000 līdz 70 000 ir iesaistīti smadzeņu funkcijās. Gēni kontrolē smadzeņu neironu raidītājus un uztvērējus, starp kuriem pa miljardiem dažādu ceļu notiek impulsu pārraide. Taču šo ceļu spēcīgi ietekmē vide.
Gēns nav garantija, bet gan tikai lielāka varbūtība, ka cilvēkā attīstīsies noteikta rakstura iezīme. Lai gēns izpaustos, videi tas ir daudzreiz jāieslēdz. Zinātnieki veikuši lielu darbu, lai noteiktu, kuras rakstura īpašības var iedzimt un kuras rodas sociālas saskarsmes rezultātā. Ir atklāti gēni, kuri nosaka visu veidu emocijas, sākot ar laimes sajūtu līdz pat agresivitātei un pārdrošībai. Tomēr iedzimtais raksturs un audzināšana iet roku rokā. Daudzi zinātnieki šobrīd ir pārliecināti, ka atsevišķi pārdzīvojumi var pat ietekmēt smadzeņu struktūru. Agresīvs bērns labvēlīgos apstākļos var iemācīties savu enerģiju ievirzīt konstruktīvākā darbībā. Nevienu bērnu nedrīkst uzskatīt par ģenētiskā mantojuma gūstekni. Audzināšanai un sociālajai videi šajā gadījumā ir ārkārtīgi liela nozīme. Psihologi ir analizējuši, kādu iespaidu uz bērna personību atstāj tas, vai viņš ģimenē ir vecākais, vidējais, jaunākais vai vienīgais bērns, taču vairākums pētījumu ir veltīti atsevišķām smalkākām rakstura niansēm.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация