Pieprasītais preces daudzums ir kādas preces vai pakalpojuma daudzums, ko patērētāji vēlas un ir spējīgi nopirkt par noteiktu cenu noteiktā laika periodā.1 Profesore V.Bikse pieprasījuma likumu skaidro šādi: „Ja citi nosacījumi paliek nemainīgi, bet kāda produkta cena pieaug, tad tā pieprasītais daudzums samazinās. Un otrādi. Ja citi nosacījumi paliek nemainīgi, bet kāda produkta cena samazinās, tad tā pieprasītais daudzums pieaug.2”
Pieprasījumu ietekmē šādi faktori3:
Patērētāju ienākumu izmaiņas, kas atbilstoši ietekmē pieprasījuma izmaiņas, pieprasījums pieaug pēc tā saucamām normālām precēm.
Radniecīgās jeb aizvietotājpreces cena, piemēram, sviestu var aizvietot ar margarīnu.
Kopā lietojamo jeb komplektējošo preču cenas, piemēram, benzīna, motoreļļas un automašīnas cenas, kas ir savstarpēji saistītas.
Patērētāju gaume, kurai precei tiek dota priekšroka, ņemot vērā preču kvalitāti un reklāmu.
Pircēju skaits, ko nosaka demogrāfiskā situācija valstī.…