Pieprasījuma elastība.
Pieprasījuma elastība parāda, kā izmainās pieprasītās preces daudzums, mainoties
preces cenai. Elastīgs var būt to preču pieprasījums, kurām ir ļoti daudz aizstājēj preču, dažādām luksusa precēm, precēm, kuras pircējam ir krājumā, kā arī ilgstošā laika periodā. Palielinot kādas preces cenu, patērētāji labāk atradīs cita ražotāja produktu, nekā tērēs lielāku summu.
Ja pieprasījums ir elastīgs un pārdevējs paaugstina cenu, samazinās kopējie
ieņēmumi. Ja cenu samazinātu, kopējie ieņēmumi palielinātos.
Piedāvājuma elastību ietekmē laiks. Īstermiņā piedāvājums ir neelastīgs, jo nav
iespējams iegūt nepieciešamos resursus, bet ilgākā termiņā — elastīgs.
Līgo svētki bez siera nav Līgo, tāpēc Jāņu siera pieprasījums būs neelastīgs. Ja
pārdevēji paaugstinās siera cenu, pircēji to noteikti pirks, taču nedaudz mazāk. To
zina arī pārdevēji un, paaugstinot cenu, viņi palielina kopējos ieņēmumus.
Augšupvērstu spiedienu uz cenu rada gan ražotāji, gan pircēji, palielinot
pieprasījumu.
…