Pircēju vēlmi un spēju par noteiktu cenu iegādāties konkrētas preces noteiktu daudzumu noteiktā laikā un noteiktā vietā sauc par preces pieprasīto daudzumu. Taču tas nav iegūtās produkcijas apjoms, bet gan cilvēku vēlme iegūt savā īpašumā noteiktu daudzumu konkrētās preces un pakalpojumus. Cilvēku vēlmi un iespējas, lai iegūtu konkrētās preces un pakalpojumus ietekmē vairāki faktori, piemēram, cena, aizvietotāj preču cenas, ienākumi, sagaidāmās cenas nākotnē, iedzīvotāju skaits, kā arī gaume. Cenas izmaiņu ietekmi uz preces pieprasīto daudzumu izsaka pieprasījuma likums. Tas ir, ka par zemāku cenu patērētājs var un vēlas iegādāties lielāku preces daudzumu, ja pārējie nosacījumi paliek nemainīgi. Atšķirība starp pieprasīto daudzumu un pieprasījumu ir tāda, ka pieprasītais daudzums apzīmē konkrētu daudzumu, pastāvot vienai konkrētai cenai, bet pieprasījums, kādas preces dažādus daudzumus, ja cenas arī ir dažādas. Sīs sakarības tiek attēlotas un izskaidrotas ar pieprasījuma modeli, kas sevī ietver tabulu un shēmu, kurā doto sakarību ataino pieprasījuma līkne. Pieprasījuma līkne ataino sakarību starp konkrētās preces pieprasīto daudzumu un cenu, pārējiem nosacījumiem saglabājoties nemainīgiem.…