Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:980680
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 21.11.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

Pieprasījums un piedāvājums: No vienas puses, brīvajā tirgū katrs var vērot, ka cenu līmeni nosaka piedāvājuma un pieprasījuma konkrētais samērs. No otras puses, ir visai sarežģīti cenu veidošanās pamati. Runa ir par pircēju un pārdevēju ekonomiskās uzvedības motivāciju tirgū, un par to kādas ir šīs rīcības sekas. Pieprasījums būtībā ir pircēju- patērētāju un firmu - ekonomiskā uzvedība, kas vērsta uz preču iegādi atbilstoši viņu vēlmei(izvēlei) un maksātspējai noteiktā laika periodā.
Piedāvājuma līknes veidošanās- piedāvājums ir pārdevēju, gan pašu ražotāju un starpniektirgotāju ekonomiskā uzvedība, kas atspoguļo centienus pārdot noteiktu preču daudzumu konkrētā laika periodā atkarībā no to cenām un ārpuscenas faktoriem. Ciktāl pārdevēja ekonomiskā izdzīvošana, saņemamās peļņas lielums atkarīgs no pārdodamo preču cenu līmeņa, veidojas nepieciešamība cēloņsakarībā starp cenu un piedāvājuma lielumu. Tātad pārdevēja ekonomisko uzvedību piedāvājuma jomā vispirms motivē konkrētās preces konkrētā cena.
Reālajā tirgus ekonomikā darbojas vienots cenu veidošanās mehānisms, kur ne tikai cena ietekmē pieprasījuma un piedāvājuma lielumu, bet arī pieprasījuma un piedāvājums mijiedarbībā regulē cenu līmeni. Tas ir atgriezeniskās saites mehānisms, kad cēlonis un sekas nemitīgi mainās vietām.
Piedāvājuma trīsvienība:
• Likums- daudzšķautnaina cēloņsakarība. Tirgus ekonomikā savā starpā saistīto cēloņsakarību skaits ir pārāk liels. Darbojas tiešā un atgriezeniskā saite. Tas pilnā mērā attiecas uz piedāvājuma likumu.
• Trīsvienības elementi- Piedāvājuma likums vispirms izsaka cēloņsakarību starp preču cenām un piedāvājuma lielumu, otrā cēloņsakarība ir ārpuscenu faktoru iedarbība uz piedāvājuma izmaiņām. Trešā- galējo ražošanas izmaksu sakars ar piedāvājumu.
• Peļņas loma. Būtībā minētajām cēloņsakarībām pievienojas ceturtais elements- peļņa kā starpība starp cenu un galējām ražošanas izmaksām. Peļņa ir rezultāts un vienlaikus visspēcīgākais motīvs piedāvājuma izmaiņām.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −5,98 €
Комплект работ Nr. 1335358
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация