R. Campbell sāk ar to, ka paskaidro, kas ir Tirgus -institūcija vai mehānisms, kas apvieno konkrētu preču un pakalpojumu pircējus un pārdevējus. Kuru starpā preces vai pakalpojumi tiek vai nu piedāvāti vai pieprasīti, bet pieprasījuma un piedāvājuma teoriju rada pieņēmumi par pirkšanu un pārdošanu, par cenām un daudzumiem,
Ikdienā ar pieprasījumu saprot vajadzības vai izdevumus kādas preces iegādei, tomēr tā ir daudz sarežģītāka ekonomiskā parādība, un lai to izprastu, ir jānoskaidro aspekti, kurus tas ietver:
• preces pieprasītais daudzums
• pieprasījuma likums
• pieprasījuma līkne
• pieprasījuma daudzuma izmaiņas un pārvietošanās pa pieprasījuma līkni
• pieprasījuma izmaiņas un pieprasījuma līknes nobīde.
preces pieprasītais daudzums ir kādas preces vai pakalpojuma daudzums, ko patērētāji vēlas un ir spējīgi nopirkt par noteiktu cenu noteiktā laika periodā. Tas sākas ar vēlmi, tad ar naudu, un tikai tad, kad ir šie abi komponenti ir realizējušies, ir iespējams darījums un pieprasītā daudzuma uzskaitījums. Tātad tas ir cilvēka vēlēšanās un gatavībā iegūt lietošanā noteiktu preci vai pakalpojumu par pieņemamu cenu, turklāt noteiktā laika periodā.