Mikroekonomika ir ekonomikas teorijas sastāvdaļa, kas dod zināšanas par individuālas saimnieciskas vienības rīcību: tā ir atsevišķas firmas, mājsaimniecības rīcību tirgū; tā ir mācība par individuāla tirgus darbību, par to kā tajā veidojas konkrētas preces un pakalpojuma cena, pārdevēja ieņēmumi un izdevumi, kā mainās nodarbināto skaits uzņēmumā vai nozarē u.tml.
Piedāvājums
Piedāvājums ir pārdevēju - gan pašu ražotāju, gan starpnieku tirgotāju - ekonomiskā uzvedība, kas atspoguļo centienus pārdot noteiktu preču daudzumu konkrētā laika periodā atkarībā no to cenām un ārpuscenas faktoriem. Ciktāl pārdevēja ekonomiskā izdzīvošana, saņemamās peļņas lielums ir atkarīgs no pārdodamo preču cenu līmeņa, veidojas nepieciešamā cēloņsakarība starp cenu un piedāvājuma lielumu. Citiem vārdiem, pārdevēju ekonomisko uzvedību piedāvājuma jomā vispirms motivē konkrētās preces konkrētā cena. Šo atziņu ilustrē tipiska piedāvājuma līkne 1. zīm., kas ir veidots pēc 1. tabulas nosacītiem datiem.
…