Kā ir norādījis LNB Bibliotēku attīstības centra projektu vadītājs Jānis Kreicbergs intervijā aģentūrai LETA: "LNB, RSU, RTU un LU kopīgi strādā pie daudz plašākas Akadēmiskā godīguma veicināšanas iniciatīvas, kura papildus teksta oriģinalitātes pārbaudes tehnoloģijām
paredz arī nozīmīgu darbu izglītojošo un metodisko materiālu platformas izveidē, vienotu principu un procedūru veicināšanu augstskolās plaģiātisma problēmas risināšanā un citus aspektus.
Viņš skaidroja, ka viens no virzieniem, kurā plāno iesaistīties LNB, ir vienota studiju
noslēguma darbu "digitālā repozitorija un agregatora attīstība", kura nodrošinātu gan šo darbu drošu ilgtermiņa saglabāšanu, gan kvalitatīvus aprakstošos metadatus meklēšanai, gan teksta korpusu oriģinalitātes pārbaudes rīku efektīvākai darbībai."5
Nobeigumā jāsaka, ka izglītojot un skaidrojot, kas ir plaģiātisms, to ir iespējams mazināt. Vērtējot augstskolu pārstāvju paustos viedokļus masu mēdijos, ir secināms, ka līdz ar ievietajiem
pasākumiem, t.i., izstrādātajiem akadēmiskā godīguma principiem un tehnoloģiskiem risinājumiem, šie pasākumi ir nesuši augļus, jo macību gadā tiek atklāti vien daži plaģiātisma gadījumi.6…