Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
3,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:507576
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 06.05.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 2 единиц
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

Runājot par to, kā tiek veikts politikas ieviešanas un ietekmes novērtējuma process un kādi aspekti tiek uzskatīti par prioritāti novērtēšanas procesā, vispirms vajadzētu pateikt to, ka politikas procesa (4.) fāzes ietvaros var runāt par diviem politikas analīzes posmiem, kas ir monitorings un politikas ieviešanas un novērtēšanas metodes. Būtība var teikt kā šajā fāzē notiek vienas alternatīvas ieviešana praksē, lai nodrošinātu konkrētas problēmas atrisināšanu. Pirms runāt par aspektiem, kas tiek uzskatīti par prioritāti novērtēšanas procesā, vajadzētu pieskarties novērtēšanas mērķiem, nedaudz par novērtēšanas tipiem, lai varētu saprast kā notiek tā novērtēšana var arī nedaudz pieskarties novērtēšanas procedūrai, kā tādi un protams arī aspektiem, kas tiek uzskatīti par prioritāti novērtēšanas procesā.
Politikas novērtējums sava būtībā ir vērtēšana, kas balstīta uz priekšstatiem par politikas rezultātiem. Tās arī ir process, kas mēģina identificēt rezultātus sakara ar to vai ir un cik pilnīgi sasniegti izvirzītie mērķi, ka arī kāda ir politisko aktieru rīcības ietekmes uz budžetu, ekonomiku, vidi un sabiedrību.1 Kas attiecas uz novērtēšanas mērķiem, tad vajadzētu teikt, ka būtība pastāv pieci novērtēšanas mērķi. Pirmais mērķis ir noskaidrot vai noteikto politisko vajadzētu turpināt, mainīt, paplašināt, sašaurināt utt. otrais mērķis ir saistīts ar to, ka vajag pārliecināt par politiska projekta atlikšanu. Trešais mērķis ir „atbildības novilkšana”. Savukārt ceturtais mērķis ir saistīts ar sabiedrisko attiecību veidošanu. Savukārt piektais mērķis ir saistīts ar to, ka tas ir novērtējošais pētījums, kas nozīme ka tas ir procesa uzraudzības un atskaites forma.2 Runājot par novērtēšanas tipiem, vajadzētu pateikt to, ka pastāv divi tipi un tie ex – post metodes un ex – ante metodes. Ex – ante (pirms tam) metodes būtība ir politikas ietekmes novērtējums politikas izstrādes procesā. Savukārt, kas attiecas uz ex – post (pēc tam) metodēm, tad tās ir politikas ietekmes novērtējums politikas īstenošanas procesā un pēc politikas realizācijas praksē.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация