Tikai 20 gs. Vidū politiskie spēki sāka saprast un izmantot manipulāciju priekšvēlēšanu kampaņās. Vēlēšanu kampaņa ir organizēts mēģinājums ietekmēt vēlētājus izvēlēties attiecīgos kandidātus. Partijas sāka piemeklēt kandidātus, kuri priekšvēlēšanu kampaņā spēja piedalīties un konkurēt partiju cīņās. Tāpat tie lietoja dažādus lozungus, avīzes, reklāmas, lai padarītu savus partiju līderus labi atpazīstamus un populārus. Partijas mēģināja atrast ar vēlētājiem kopīgu saikni jau pirms vēlēšanām, panākot ka vēlētāji balso par viņiem un turklāt apzinās, ka tā ir pareiza izvēle.
Mūsdienās kandidāti lielā mērā paļaujas uz politiskajām partijām. Kandidāti mēģina panākt vēlamo balsu daudzumu nevis ka atsevišķi līderi, bet cenšas vairāk turēties pie partijas. Visa pamatā ir partijas kampaņa.
Vēlēšanu kampaņu politiskais konteksts, finansēšana, stratēģija un taktika
Politiskā konteksta jautājumā ir jārunā par partijas jau esošajām pozīcijām valsts politikā. Neapšaubāmi, ka vieglāk iegūt sabiedrības atbalstu vēlēšanās ir tām partijām, kuras jau ir bijušas pie varas. …