Politikas veidošanas process ir pirmā fāze politikas procesā, lai noteiktu likumu veidošanas gaitu. Valdības aģentūras ir kodols politikas veidošanas procesā. Kamēr interešu grupas, partijas un citi politiskie aktieri aktīvi interešu artikulācijā un agregācijā, tikmēr valdības ierēdņi, likumdevēji un tā darbaspēks ievieš un noformulē politikas ieteikumus. Šīs divas politisko aktieru grupas ir saistītas viena ar otru un mijiedarbība starp tiem ir divpusējs process.
Konstitūcija ir ne tikai likumu un principu kopa, bet arīdzan tradīciju un pieredzes kopa. Gan rakstītās, gan nerakstītās konstitūcijas balstās uz likuma valdīšanas principu un tā ir galīgais likumu kopums, kuri ir jāievēro gan valdībai, gan iedzīvotājiem. Konstitūcija ietver lēmumu pieņemšanas noteikumus, kas nosaka tās institūcijas, kuras ir atbildīgas par konkrētas nozares lēmumu pieņemšanu, pārvaldīšanu. Dažādu valstu konstitūcijās šie noteikumi ir mazāk vai vairāk precīzi un izstrādāti, bet tomēr katrā konstitūcijā tie ir ietverti. Pats būtiskākais šajos noteikumos noteikšana, kas valda par politikas veidošanas procesu. Lai gan trīs varas – izpildvara, likumdošanas vara un tiesu vara – formāli ir atdalītas viena no otras, tomēr reāli tās ir kopā saistītas, it sevišķi izpildvara ar likumdošanas varu. Politikas veidošanas procesu ietekmē vairāki faktori un viens no galvenajiem ir vēlēšanu sistēma.…