9. A. Maslova vajadzību pirmaīda.
pašīstenošanās
pašcieņa
piederība un mīlestība
drošība
fizioloģiskās vaajdzības
10. Attieksmes.
Attieksme – relatīvi noturīga, pozitīva vai negatīva, vērtējoša reakcija, virzīta uz kādu konkrētu cilvēku, objektu vai ideju, kura ietekmē un motivē ar tiem saistīto uzvedību.
Attieksmes komponenti: afektīvā reakcija (mīlestība, naids, patika, bailes), kognitīvā reakcija (uzskats, viedoklis, domas), uzvedības reakcija (riciba, nodomi, tendences)
Attieksmju funkcijas: zināšanu (palīdz saprast arejo pasauli), utilitara (palīdz sasniegt merki), vertibu izpausmes (atspogulo nozimigakas vertibas), ego aizsardzības (aizsarga no negatīvam jutam, projicejot tas uz citiem, neapzinati noliedzot dalu no sevis pasa)
Attieksmju teorijas: iemacisanas (attieksme veidojas ka nosacijuma reflekss – aizspriedumi, atdarinasana, pastiprinajumi), personibas faktora (audzinasana berniba), logisko secinajumu (no savas uzvedibas atvasinatas)
Attieksmju maina parliecinot: komunikacijas teorija (komunikatora faktors (ticamiba, pievilciba, autoritate), zinojuma faktors (bailes, argumenti, atkartosana, saprotamiba), sanemeja faktors (intelekts, pasvertejums, izzinas vajadziba), kanala faktors (tiesa parliecinasana, tv, radio, prese)), kognitivas disonanses teorija (maina attieksmi, lai attaisnotu uzvedibu)
11. Pasrealizacija.
Savu dotibu realizacija dzives laika.pasrealizacija paredz speju, attistibu, tada limeni, kas nodrosina nepieciesamos socialos sasniegumus un socialo statusu. Pasrealizacija tiek uzskatita ari par galveno dzives merki un motivu.
12. Personibas attistibas psihosocialas stadijas, to raksturojums.
13. Psihosocialo krizu izpausmes dazados vecumposmos.
zīdainis – traumas, kas atstaj iespiadu uz visu muzu.
1-3 – bērns visu grib pamēģināt un izjust, nedrīkst teikt „ņedrīkst”
3-5 – uzdod daudz jautājums, daudz ko grib zināt, „kāpēc?”
skolas gadi – caur attieksmēm veidojas veidojas nosacijums, ko vajag un nevajag macities, kas noderes un
Nenoderes.
Tinu vecums, pusaudzu vecums – vajag kaut ko savādāk un nekā visiem, neklausa pieaugusos, jo domā, ka vini
Neko nesaprot.
19-25 – intimitates stadija, mekle otru pusiti.
25-50 – 30gadnieka krize (ko vajadzetu sasniegt lidz 30 gadiem, bet kas ir sasniegts), 40gadnieku krize (sakas dzives parvertesana)
50-60 – darba laiks, par mazbērniem nav laika rūpēties.
60-... – dzīvo sev, ja ir nauda.
…