Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
6,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:382973
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 06.11.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    4
  Grupas darbības svarīgākie aspekti (īpatnības)    4
  Psiholoģiskā treniņa priekšrocības    5
  Psiholoģiskā treniņa funkcijas    6
  Psiholoģiskais treniņš kā metode, kas palīdz attīstīt individuāli psiholoģiskās īpašības    6
  Treniņa organizācijas un darbības principi (pēc S.Makšanova)    6
  Psiholoģiskā treniņa struktūra komunikatīvās kompetences paaugstināšanai    11
  Programma komunikatīvās kompetences paaugstināšanai    12
  Psihololoģiskā treniņa struktūra    13
  Sociālpsiholoģiskā treniņa kā daudzfunkcionālas metodes novērtēšana    17
Фрагмент работы

Grupas darbības svarīgākie aspekti (īpatnības).
1. atdarināšana (virzīta uz noteiktu ārējās uzvedības paraugu reproducēšanu);
2. rezonanses efekts (viena grupas dalībnieka darbība kalpo kā grūdiens otra grupas dalībnieka darbībai. Liela nozīme ir subjektu emocionālajai mijietekmei);
3. sadarbība;
4. konkurence;
5. savstarpējā kontrole un stimulēšana (grupas darbība ietver sevī procesu, kurā katrs gr. dalībnieks kontrolē savu uzvedību, orientējoties uz reālo vai iespējamo pārējo gr. dalībnieku reakciju. Bez paškontroles darbojas savstarpējā kontrole un stimulēšana. Partnera viedoklis, spriedumi, vērtējums aktivizē darbībai un veicina personības pašvērtējuma attīstību. Pašvērtējumam ir būtiska nozīme mērķtiecīgas uzvedības organizēšanā, kā arī mijietekmēšanās procesā ar apkārtējo realitāti).
Bez augšminētajiem gr. darbības aspektiem, trenerim ir jābūt izpratnei par „grupas dinamiku”, kā arī par tās vadības veidiem. Terminu „grupas dinamika” ieviesa Kurts Levins 1939. gadā. Pēc K. Levina grupas dinamika pēta pozitīvos un negatīvos spēkus, kas darbojas konkrētajā grupā. Atsevišķas grupas dinamikas likumsakarības, ko atklāja K. Levins var izskaidrot ar divu galveno geštaltpsiholoģijas likumu darbību:
1. Veseluma dominante pār daļu:
a) grupa nav indivīdu summa, tā modificē atsevišķu tās dalībnieku uzvedību;
b) no iekšienes ir vieglāk ietekmēt gr. uzvedību kopumā, nekā ietekmēt atsevišķu tās locekļu uzvedību;
c) katrs grupas loceklis atzīst, ka viņš ir atkarīgs no visiem pārējiem gr. locekļiem.
2. Atsevišķi elementi apvienojas vienā veselā:
a) nevis līdzība, bet gan savstarpējā atkarība vienam no otra ir gr. formēšanās pamats;
b) cilvēks tiecas kļūt par tādas gr. locekli ar kuru var identificēties, bet negrib kļūt par tādas gr. locekli, no kuras ir atkarīgs;
c) cilvēks paliek starp tiem, kam jūtas piederīgs pat tad, ja viņu uzvedība liekas netaisnīga, bet spriedumi – naidīgi.

Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация