Lai pārraudzītu izdevuma publikāciju saturu, jāpārzina teksta rediģēšanas uzdevumi masu saziņas līdzekļos un izdevniecībās un dažādus teksta veidus. Redaktoram jāpiemīt rediģēšanas iemaņām rediģēšanā, jāprot veikt valodas analīze.
Būtiskākie rediģēšanas pamati, manuprāt, attiecas uz izdevuma mērķa - lietderīgas informācijas atlasīšana un publicēšana u.c. - ievērošanu un lasītāja interešu nodrošināšanu. Mērķa ievērošana palīdz nenovirzīties no laikraksta būtības un funkcijām, nepieciešamās rakstu struktūras un informācijas kā tādas. Savukārt, lasītāja interešu ievērošana nodrošina interesantu un saistošu rakstu publicēšanu, kas notur izdevuma pieprasījumu ilgtermiņā.
J. Antonio Giners un B. Susmans savā darbā “Inovācijas laikrakstos” norāda, ka, tā kā mediju kompānijas kļuvušas par “informācijas dzinējiem” vai “informācijas rafinētājiem” un tie ir spējīgi sagatavot augsta oktāna ziņas un reklāmu, viņiem vajadzētu paturēt prātā Monikas Mosas brīdinājumu par sabiedrības sadalīšanās draudiem.…