Tik pat svarīgs bija itāļu gleznotājs Ticiāns Večellio (1476. vai 1480. - 1576.). Viņš bija viens no vispusīgākajiem itāļu gleznotājiem, būdams vienlīdz prasmīgs darbā ar portretiem, ainavām un mitoloģiskiem un reliģiskiem tematiem. Viņa glezniecības metodes, īpaši krāsu pielietošanā un
izmantošanā, būtiski ietekmēja ne tikai itāļu renesanses gleznotājus, bet arī Rietumu mākslas nākamās paaudzes. Mākslinieka atklājums bija formas veidošana ar krāsu palīdzību, niansētu toņu lietojums un sulīgais kolorīts, kas atstāja lielu iespaidu uz nākamo paaudžu māksliniekiem.
Viņa karjera bija veiksmīga jau no sākta gala, un ap 1518. gadu Ticiāns rada vienu no saviem labākajiem darbiem - altārgleznu "Assumption of the Virgin" Santa Maria dei Frari baznīcā Venēcijā. Kustību, dinamismu un emocionālu piesātinātību Ticiāns panācis ar spilgtām krāsām un spēcīgiem gaismēnu kontrastiem. Visi šie kontrasti pakļaujas mērķtiecīgam kompozīcijas
risinājumam, ar kuru izceļ galveno domu - Marijas uzņemšanu debesīs.
Daudzi mākslas zinātnieki uzskata, ka renesanse ir unikāls un aizraujošs laiks Eiropas vēsturē, citi apgalvo, ka šis periods nebija daudz citādāks kā viduslaikos, un, ka abi periodi pārklājās vairāk, nekā liecina pārskati. Arī daži mūsdienu vēsturnieki uzskata, ka viduslaikos ir saglabājusies kultūras identitāte, kas tiek demonstrēta vēstures gaitā, un ko aizēno renesanses laikmets vai pat . Lai gan renesanses precīzais laiks un vispārējā ietekme dažkārt tiek apspriesta, nav nekādu šaubu, ka šī perioda notikumi galu galā noveda pie panākumiem, kas mainīja mākslu, kultūru, uc., sfēras.
…