Kaķis un pele
Rotaļnieki sadevušies rokās, veido apli. Divi vadošie –
kaķis un pele atrodas ārpus apļa. Pēc signāla Laķis sāk ķert peli.
Aplī stāvošie rotaļnieki ļauj pelei brīvi skriet gan aplī iekšā, gan
aplī ārā, bet kaķim dažādi traucē. Ja kaķis peli noķer vai arī ilgi
to nevar noķert, izvēlas citu vadošo.
Var sadoties rokās veidojot divus vai trīs vārtus
Labirints
Dalībnieki nostājas 4-6 rindās (atkarībā no dalībnieku
skaita) un sadodas rokās. Izvēl 2 vadošos: ķērāju un bēdzēju.
Pēc signāla ķērājs sāk ķert bēdzēju. Abi drīkst skriet tikai pa
ielām, ko veido dalībnieku rindas. Pēc vadītāja signāla
dalībnieki atlaiž rokas, ātri pagriežas uz labo vai kreiso pusi (kā
iepriekš norunāts) un atkal sadodas rokās, veidojot ielas citā
virzienā. Ja ķērājs noķer bēdzēju, izvēlās jaunu ķērāju un
bēdzēju.
Var spēlēt, ka bēdzējs pats dod signālu „glābt” un ielām attiecīgi
jāpagriežas
…