Sabiedriskās attiecības valsts pārvaldē
Neatņemama sastāvdaļa valsts pārvaldei ir iekšējā un ārējā komunikācija, kas nodrošina netraucētu komunikācijas plūsmu, jo tas ir organizācijas funkcionēšanas pamatnoteikums un prioritāte. Esot veiksmīgai un efektīvai komunikācijai arī pati organizācija var funkcionēt efektīvāk taču ir jāzina pamatprincipi par to, kā veidot šādas attiecības, kurās svarīgs ir virziens, komplekss, simetrija vai asimetrija, reciprocitāte un spēks. Tātad, iekšējā komunikācija var būt:
● formāla – mērķis, noteikumi, iepriekš plānota informācija;
● neformāla – sarunas, diskusijas, spontānas sapulces un baumas.
Tā kā valsts arī ir organizācija ar savu vadību, izpildinstitūcijām un darba realizētājiem, tā tiek pārvaldīta ar dažādu institūciju palīdzību. Viena no šādām institūcijām, ir pašvaldība, kas konkrētā pilsētā, rajonā un pagastā ir individuāla ar savu vadību un ievēlētām amatpersonām, un tā darbojas patstāvīgi, vadoties pēc likumiem, kas ir saistoši Latvijas Republikā. Demokrātiskā valsts pārvaldes sistēmā sabiedriskās attiecības ir tās, kas veido un uztur saikni ar sabiedrību.6
Tēla veidošana
PR ikdienā noteicošie ir divi darba virzieni - publikas noskaņojuma analīze un tēla ietekmēšanas virzienu precizēšana, neaizmirstot, ka ārpasaulei ir jāzina, ka uzņēmums/iestāde/organizācija eksistē. Pirmajam virzienam ir izstrādāti paņēmieni, sabiedriskās domas pētīšanas kam¬paņas, komunikatīvie līdzekļi īslaicīgam un ilglaicīgam plānojumam. Turpretī otrais virziens ir daudz fundamentālāks.
…