Divās pēdējās 19. gadsimta dekādēs sākās arī citas aktivitātes, kas piemīt arī sabiedrisko attiecību mūsdienu praksei. Ārkārtīgi straujā un neapturamā industrijas, dzelzceļu un sadzīves pakalpojumu attīstība, kas ASV sākās pēc Pilsoņu kara, noteica sabiedrisko attiecību attīstību divdesmitajā gadsimtā. Šajā pēckara periodā sākās masveida izstrādājumu ražošana un masu saziņas līdzekļu uzplaukums, kas izraisīja nepieciešamību pēc reklāmas aģentiem. Biznesa interešu īstenošanai aizvien plašāk tika izmantoti preses aģentu pakalpojumi
Sākumā SA izpaudās:
publicitātes izmantošana naudas vākšanā;
dažādu pasākumu popularizēšanā;
komerciāli riskantu pasākumu reklamēšanā;
karavīru vervēšanā
tirdzniecībā ar zemi;
teātra zvaigžņu popularitātes radīšanā.
Sabiedrisko attiecību vēsture ASV 19. gs. SA attīstību ASV veicināja:
dzelzceļa attīstība;
iedzīvotāju skaita pieaugums;
masveida izstrādājumu ražošana;
masu saziņas līdzekļu uzplaukums;
konflikti starp uzņēmējiem un darbaspēku;
valsts telefonsakaru tīkla izveidošanās.
…